3844
Sök

Sugtrimma b230fb

47 Inlägg
22 maj 2014
Trådstartare
tja, ska sugtrimma en b230fb och tänkte fråga hur mycket man behöver göra för och få fart i grejerna, mina planer är väl följande: extraktor grenrör och 2'5" hela vägen, 3" lmm och röda spridare, chippade boxar och så tänkte jag plana toppen, men är det värt och porta en 531 topp? mycket tacksam för svar.

Forummoderator
26 548 Inlägg
22 maj 2014
Provade du att söka innan du skapade tråden..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

773 Inlägg
22 maj 2014
Jeffelito skrev:
tja, ska sugtrimma en b230fb och tänkte fråga hur mycket man behöver göra för och få fart i grejerna, mina planer är väl följande: extraktor grenrör och 2'5" hela vägen, 3" lmm och röda spridare, chippade boxar och så tänkte jag plana toppen, men är det värt och porta en 531 topp? mycket tacksam för svar.

onödigt med spridare osv... extraktor 2,5 tum efter, sen 16v spridare så du kan köra e85 och chippade boxar så varvstoppet flyttas till 7k, sen plana 531 2mm för den är så pass lågkompad nu.

47 Inlägg
24 maj 2014
Trådstartare
Mack skrev:
Provade du att söka innan du skapade tråden..?

japp, hittade inget direkt svar på de jag ville ha svar på tongue

47 Inlägg
24 maj 2014
Trådstartare
tvedberg skrev:
Jeffelito skrev:

onödigt med spridare osv... extraktor 2,5 tum efter, sen 16v spridare så du kan köra e85 och chippade boxar så varvstoppet flyttas till 7k, sen plana 531 2mm för den är så pass lågkompad nu.

tror du man behöver porta 531 toppen nånting?

773 Inlägg
24 maj 2014
Jeffelito skrev:
tvedberg skrev:
Jeffelito skrev:

tror du man behöver porta 531 toppen nånting?

nej den har stora insugskanaler orginal däför den heter 531. 530 skulle man porta.

2 452 Inlägg
24 maj 2014
finns en hel del trådar här...gå in o kolla på mpre.se han kör ju vocbilar som sug trimmas

döden kommer tillbaka

Sök