5037
Sök

Få tillbaks plast över handtagslänkage i framdörr 940

2 350 Inlägg
24 maj 2014
Trådstartare
Smått pinsamt problem. roll Lossade plastbiten som sitter i vägen om man vill komma åt länkaget för handtaget på min 940, den som sitter med två skruvar från sidan av dörren och som man sedan drar neråt för att lossa, tror den hjälper till med att guida rutan rätt när man drar ner den med (sitter en gummilist som ska över den när den trycks tillbaka). Sen ska den ju fast igen... Och där gick jag bet. Har gjort detta ingrepp en gång tidigare, men då fick jag upp den efter en stunds pillande och dragande upp och ner. Nu har jag dock tröttnat och undrar om det finns något enklare sätt att få den på rätt plats som jag bara totalt missat? tongue

2 350 Inlägg
24 maj 2014
Trådstartare
Löste det. smile Det som hjälpte mig var solljus från exakt rätt vinkel, pillande, insyn, dvs att inte jobba i blindo, pillande, tålamod och pillande. Hjälpte att se att den inre delen av plasten skulle klämmas in mellan dörrlåset och länkaget till handtaget. Trycker man in den fel så kommer den åt själva handtagets öppningsmekanism. Då pillar man den lite åt sidan (bakåt) och så är saken biff med sås. smile

338 Inlägg
24 maj 2014
Annars så är den där saken (nästintill) onödig, kört utan iallafall 1,5 år fungerar bra
Senast redigerat av sweeken (24 maj 2014)

Sök