Skyddsflm på plastblinkers?

rally_snubbe Dude playing a dude disguised as another dude
25 maj 2014 · 25 Inlägg

Hej!

Kanske är en dum fråga men tar det säkra före osäkra...

Jo det är så att jag har skaffat skydds/toningsfilm till mina strålkastare till Volvon, men jag tänkte även sätta detta på blinkersglasen. Men då slogs jag av tanken att blinkersglasen ju är av plast medan strålkastarglasen är av riktigt glas. Går det således att värma med värmepistol på blinkersen på samma sätt som jag gjorde med strålkastarna för att forma och fästa filmen utan att riskera att plasten blir skadad i processen?

Mvh Martin

Volvo C70 T5 "Purple Haze..." (1998)
Diio
25 maj 2014 · 570 Inlägg

Martin jag tror dom klarar sig smile smälter dom inte av solen ev varm dag så klarar dom nog hårblåsen eller värmepistolen på låg värme smile

Volvo V40 2.0T "Silver line" (2000)
rally_snubbe Dude playing a dude disguised as another dude
25 maj 2014 · 25 Inlägg

Tackar för snabbt svar! big_smile
Men fick vi fick värma på rätt bra med värmepistolen för att det skulle fastna ordentligt haha smile Fast har en del film över så man skulle ju kunna testa lite försiktigt först bara... smile

Volvo C70 T5 "Purple Haze..." (1998)
P.H Säljare
26 maj 2014 · 88 Inlägg

Daniel är hejjare på detta Martin,o han har testat olika varianter,glas o plast.

Daz orginal is´t züruck........
rally_snubbe Dude playing a dude disguised as another dude
26 maj 2014 · 25 Inlägg

Tackar Patrik. Får ge mig på detta när jag får tid över! Gissar på att ordningmakten inte är så förtjust i hur det kommer se ut så får bli i samband mad att jag åker ut och fotar som filmen på blinkersen åker på big_smile

Volvo C70 T5 "Purple Haze..." (1998)
P.H Säljare
26 maj 2014 · 88 Inlägg

Nja han har klarat sig om det är gul film.Är det färgad film kan dom klaga, o ge böter i värsta fall.

Daz orginal is´t züruck........
Evildan
26 maj 2014 ·

Ordningsmakten ogillar all typ av film över bilens belysning.

Transparent film är även det en anledning till böter.
(Även om bilprovningsorgan släppt igenom det eller någon har klarat sig vid en poliskontroll.)

simlar
26 maj 2014 · 5 524 Inlägg

Evildan skrev:
Ordningsmakten ogillar all typ av film över bilens belysning.

Transparent film är även det en anledning till böter.
(Även om bilprovningsorgan släppt igenom det eller någon har klarat sig vid en poliskontroll.)

Det är fan löjligt att det är så med tanke på att stenskottsskydd är lagliga vad jag förstått.
T.ex dessa som inte är ovanliga att se på gubbägda gamla Volvo:
https://www1.garaget.org/gallery/images/153/152897/152897-d52c40f86db5301acb127820e6f53f68_large.jpg
http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1523725

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Evildan
26 maj 2014 ·

simlar skrev:

Evildan skrev:
Ordningsmakten ogillar all typ av film över bilens belysning.

Transparent film är även det en anledning till böter.
(Även om bilprovningsorgan släppt igenom det eller någon har klarat sig vid en poliskontroll.)

Det är fan löjligt att det är så med tanke på att stenskottsskydd är lagliga vad jag förstått.
T.ex dessa som inte är ovanliga att se på gubbägda gamla Volvo:
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg
http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1523725

Det kan man tycka.
Tunn plastfilm med en stor mängd mjukgörare och den tjockare mer resistenta plasten likt det länkade gubbskyddet har olika grundförutsättningar att klara solljus och fysiskt slitage beroende på monomerernas sammansättning på molekylär nivå.
Därav är filmen olämplig att montera på varma ljusa utsatta ytor såsom en strålkastare då dess egenskaper relativt snabbt förändras på så vis att ett obrutet opåverkat ljusgenomsläpp upphör.

P.H Säljare
27 maj 2014 · 88 Inlägg

Evildan skrev:
Ordningsmakten ogillar all typ av film över bilens belysning.

Transparent film är även det en anledning till böter.
(Även om bilprovningsorgan släppt igenom det eller någon har klarat sig vid en poliskontroll.)

Inga problem,om du använder gul film.

Daz orginal is´t züruck........
Evildan
27 maj 2014 ·

P.H skrev:

Evildan skrev:
Ordningsmakten ogillar all typ av film över bilens belysning.

Transparent film är även det en anledning till böter.
(Även om bilprovningsorgan släppt igenom det eller någon har klarat sig vid en poliskontroll.)

Inga problem,om du använder gul film.

Det är inga problem att applicera filmen oavsett vilken färg den har. roll

Fortfarande ett underlag att bli bötfälld.
Fortfarande inte tillåtet.
Oavsett om det inte är ett problem.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang