Försökte starta utan bränslebox 940

fridasbabe
28 maj 2014 · 104 Inlägg

Tjena, nog för att vara klantig, men hade bråttom...

Hade tänkt byta chip i bränslet, så tog ut och kollade på bränsleboxen för jag ville ha koll så den inte var byt innan. (Det hade den inte) Då jag inte hade något att göra så la jag lite tid på att få ut den "runda" skruven som sitter på bränsleboxen i min 945;a. (Dvs allt var helt original)

Dagen efter (lådan leggat i bilen ur kopplad) har jag då bråttom och ska köra flickvännen och bror min, startar bilen med alla grejer i bilen...VISST fan koppla in bränsleboxen, kopplar in den och snabbt som fan starta den igen...inget händer...kollar då lite säkringar 1:an, 13:on? osv

Inget resultat, vad har hänt? Värt att nämna...kopplade aldrig ur minus eller plus kablen på batteriet...
Kollade säkert kablen till boxen 20 gånger...

Startmotorn går men låter liksom likadant som ingen bränslebox alls i....

Senast redigerat av fridasbabe (28 maj 2014)

Kör farmors racing bil...
Mack Forum- och sitemoderator
28 maj 2014 · 26 149 Inlägg

Får du bränsle fram till spridarna nu?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
fridasbabe
29 maj 2014 · 104 Inlägg

Mack skrev:
Får du bränsle fram till spridarna nu?

Inte säker, får kolla på det imon...men tror inte det kommer något bränsle...kan ju vara pumpen som helt plötsligt dött

Senast redigerat av fridasbabe (29 maj 2014)

Kör farmors racing bil...
turbodeath
29 maj 2014 · 2 452 Inlägg

1 man skall alltid dra bort plusen när man skall jobba med bränslebox,du kan ju ha kommit åt nån jordning som gör att det inte fungerar nu....du skriver inget om du har bytt chipet i boxen,för har du gjort det så kan man sätta det fel,du har en urgröpning på chipet som ska sitta åt samma håll.

döden kommer tillbaka
fridasbabe
29 maj 2014 · 104 Inlägg

turbodeath skrev:
1 man skall alltid dra bort plusen när man skall jobba med bränslebox,du kan ju ha kommit åt nån jordning som gör att det inte fungerar nu....du skriver inget om du har bytt chipet i boxen,för har du gjort det så kan man sätta det fel,du har en urgröpning på chipet som ska sitta åt samma håll.

Nope, inte satt i chipet ännu...

Kör farmors racing bil...
fridasbabe
29 maj 2014 · 104 Inlägg

Det löste sig nu...vill inte ens säga vad det, tog en minut att klura ut när man hade sovit på saken! Lärt mig att alltid koppla ur batteriet nu i alla fall hmm

Kör farmors racing bil...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang