Hjulmuttrar R fälgar

Vallin
3 juni 2014 · 40 Inlägg

Tjena, vet folk som tappat däcken när de kört med rfälgar, de säger att de är pågrund av muttrarna/spacerna. (En blev tvungen att skrota bilen) så jag undrar vad man ska göra för att förhindra detta, bilen i fråga är en 960, 19 tums r fälgar, ska använda 20 mm spacers.

Volvo 740 "T5" (1988)
epic_mazur
3 juni 2014 · 274 Inlägg

Vallin skrev:
Tjena, vet folk som tappat däcken när de kört med rfälgar, de säger att de är pågrund av muttrarna/spacerna. (En blev tvungen att skrota bilen) så jag undrar vad man ska göra för att förhindra detta, bilen i fråga är en 960, 19 tums r fälgar, ska använda 20 mm spacers.

Längre muttrar?

Tinx2 Kan inte bli värre än skit....
3 juni 2014 · 411 Inlägg

epic_mazur skrev:

Vallin skrev:
Tjena, vet folk som tappat däcken när de kört med rfälgar, de säger att de är pågrund av muttrarna/spacerna. (En blev tvungen att skrota bilen) så jag undrar vad man ska göra för att förhindra detta, bilen i fråga är en 960, 19 tums r fälgar, ska använda 20 mm spacers.

Längre muttrar?

Skulle rekommendera längre bultar om det var det som du egentligen menade smile muttrarna klarar sig nog bra ändå smile

Det Går!!!
Vallin
3 juni 2014 · 40 Inlägg

Tinx2 skrev:

epic_mazur skrev:

Vallin skrev:
Tjena, vet folk som tappat däcken när de kört med rfälgar, de säger att de är pågrund av muttrarna/spacerna. (En blev tvungen att skrota bilen) så jag undrar vad man ska göra för att förhindra detta, bilen i fråga är en 960, 19 tums r fälgar, ska använda 20 mm spacers.

Längre muttrar?

Skulle rekommendera längre bultar om det var det som du egentligen menade smile muttrarna klarar sig nog bra ändå smile

Ja, det låter som en bra ide! smile

Volvo 740 "T5" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang