5136
Sök

Infästning bakvagn Volvo v70

Lastbilschaffis
5 Inlägg
7 juni 2014
Trådstartare
Har alltså en Volvo V70 -98, besiktade den och  fick: Infästning bakvagn, höger, rostskadad....
Har inte den blekaste aning om var den sitter eller ser ut, så är det någon som har en bild på hur det ska se ut där och vad kan jag göra åt problemet?
Hoppas på svar smile

Här verkar finnas svar på allt som har med bilar att göra, vilket jag är en extrem nybörjare på... Meeen jag har viljan att klara av att fixa själv så gott jag kan :-)

Lastbilschaffis
5 Inlägg
7 juni 2014
Trådstartare
Eller beskriva...Nån? hmm
Senast redigerat av Lemmy14 (7 juni 2014)

Här verkar finnas svar på allt som har med bilar att göra, vilket jag är en extrem nybörjare på... Meeen jag har viljan att klara av att fixa själv så gott jag kan :-)

Lastbilsmekaniker
5 294 Inlägg
7 juni 2014
Är det i framkant eller för har för mig det sitter en plåt som dom kanske klagat på som rostat sönder dom är lätta att byta om det bara är det.

Lastbilschaffis
5 Inlägg
8 juni 2014
Trådstartare
Ja det är ju det att jag har ju inte en aning vad dom menar, ska ta ett kort får se om nån vill hjälpa mig att peka ut det :-)

Fri fart för ett fritt folk!
14 980 Inlägg
8 juni 2014
du har inte funderat på att lägga ner lite energi och titta vad dom hålls med när du besiktar bilen så slipper du fundera över felet?

alla har olika uppfattningar på bilprovningen om saker och ting.
så vad den ena skriver betyder inte att det nödvändigt vis är något som någon annan fattar var det är.

men nu är det väll bara att krypa in där under och kolla får man en 2:a så är det tydligt vad problemet är.

dock aldrig hörtalas om att själva karossen ska rosta på dessa utan det vanligaste är alufästena som brukar oxidera sönder   tror det är denna som brukar ge sig då. http://www.skruvat.se/Bussning-bakvagn-P11983.aspx

Kör fort så hinner inget hända...

Lastbilschaffis
5 Inlägg
8 juni 2014
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/206/205571/205571-01ec7707d8227be7e3a083b5528f7866.jpg

Måste väl ändå vara denna? Nä Growe dom såg bra ut...

Fri fart för ett fritt folk!
14 980 Inlägg
8 juni 2014
kofongarfästet har inget med bakvagnen att göra...

googlade lite och någon bild på en 850Gle visade någon form av rostskada

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=3492833

kolla den kanske är samma typ av skada.. har personligen aldrig sätt några rosthål undertill på någon 850 eller x70  förutom en v70n som hade en krockskada under som rostat igenom men det var mitt på golvet

Kör fort så hinner inget hända...

Lastbilschaffis
5 Inlägg
8 juni 2014
Trådstartare
Ok, ska kika på detta...tack för hjälpen! smile

Sök