1899
Sök

Byta grillen på en A3 -97

MrHarpun
35 Inlägg
11 juni 2014
Trådstartare
Tjenare ! Gick och köpte mig en rolig Audi A3 som det va en del redan gjort med så tänkte fixa lite till.... fick med en sportgrill.... så frågan jag har är:

Hur byter man lättast ?

Avstängd
10 388 Inlägg
11 juni 2014
MrHarpun skrev:
Tjenare ! Gick och köpte mig en rolig Audi A3 som det va en del redan gjort med så tänkte fixa lite till.... fick med en sportgrill.... så frågan jag har är:

Hur byter man lättast ?

Bort med stötfångaren.

Den sitter med "hakar" som du inte kommer åt annars.

Eller ja, alternativet är ju att skära sönder originalgrillen, och på så sätt (antagligen) komma åt att trycka upp hakarna så du kan ta bort originalet och trycka dit sportgrillen.
Senast redigerat av it_mutt (11 juni 2014)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Egen
277 Inlägg
12 juni 2014
Bara ryck längs sidorna på den

Avstängd
10 388 Inlägg
12 juni 2014
SimonT skrev:
Bara ryck längs sidorna på den

Ypperligt sätt att dra sönder fästena på om inte annat. Men visst, det "kan gå" utan skador också
Senast redigerat av it_mutt (12 juni 2014)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

MrHarpun
35 Inlägg
6 juli 2014
Trådstartare
Tackar..... fick loss den och visade sig att "någon" annan hade redan varit och gjort något bakom allt så inget satt fast som det skulle så när jag lossade kofångaren vid huvlåset så trillade den ut.... sen va det bara att lossa i hjulhusen och då fick man den i stort sett i knät smile Passformen va så där på sportgrillen men lite tänkande och filande och ett helt lexikon med svordomar så sitter den nu smile

Men tack för hjälpen

Sök