3384
Sök

Vilket är bättre mappa eller chippa

3 Inlägg
15 juni 2014
Trådstartare
Tjena alla bilälskare där ute!

Tänkte ställa en fråga till alla bilkunniga!

eftersom jag hade tänk att köpa mig en bmw 328 cab  2,5 liters motor och 193 hk
för att sänka bilens bränsleförbrukning, vilket är då det bästa att göra?  chippa bilen eller mappa om den?
och vad kostar det ungefär?smile

498 Inlägg
15 juni 2014
Mappa är ju det bästa egentligen för då ändrar man parametrar och annat för just din bil.
Chippa är ju mer färdiga programvaror som säljs.

Men jag tror inte det är värt pengarna. Bättre du köper en annan bil som drar mindre.
Senast redigerat av SLG (15 juni 2014)

Jag är född i en seriekrock. i en rondell, en kväll, me öppna spjäll.

4 586 Inlägg
15 juni 2014
Ifall bilen drar mycket så kan det ju även vara något fel på den

Forummoderator
10 576 Inlägg
15 juni 2014
Pumpa däcken och kör som Ingrid. En mappning gör ofta ingenting och du kan aldrig betala igen mappningens kostnad.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Evildan
15 juni 2014
BMW 328 med 193hk har motorstorleken 2739cc.
Jag förmodar att det handlar om en E36 då effekten i F30 328 är 245hk 4cyl turbo 1997cc.

E36 förbrukar runt litern blandad körning om du kör som folk och uppåt.
Jag föreslår om det är för hög förbrukning för dig att du letar efter en annan bilmodell med lägre förbrukning.
Du behöver inte 'mycket' motor i en cab, därför att åka fort eller sportigt i en sådan är ändå outhärdligt då bilen kränger och vinddraget lämnar mycket att önska.

Ja, jag har ägt både E30 325cab och E36 325 cab och bägge är tyngre och mjukare i karossen än sina takförsedda alteregon vilket ytterligare förtar de "sportiga egenskaperna" dessa bilar enligt mig felaktigt ofta påstås inneha.

Sök