4584
Sök

Problem med att stänga huven Ford Mustang-05

5 Inlägg
18 juni 2014
Trådstartare
Tjena!
Som rubriken lyder så har jag problem med att stänga huven på min Ford Mustang-05.
Problemet är det att när jag stänger igen huven så låser den sig inte utan åker upp cirka 5-10 cm igen. Har testat att trycka ner huven och att släppa den men inget av det går. Har aldrig varit med om något liknande förut så skulle uppskatta ifall någon vill ta sin tid och berätta lite för mig. Mvh/ Calle

6 711 Inlägg
18 juni 2014
Byt huvlås.

De/Dem

5 Inlägg
18 juni 2014
Trådstartare
Du tror inte det går att lösa på något smidigare sätt?

6 711 Inlägg
18 juni 2014
Lätta på låset och låsklacken under huven..smäll igen. (Rikta om grejerna)

Kommer troligen inte fungera, även om det skulle göra det finns det risk att låset går upp medans du kör. Är säkerhetsläget dåligt (de som fungerar på ditt huvlås) finns risken att de inte orkar hålla kvar huven.

Inte roligt att få en motorhuv uppsmällt i vindrutan under körning, behöver både ny huv, vindruta och lackering då.
Senast redigerat av Malheus (18 juni 2014)

De/Dem

5 Inlägg
18 juni 2014
Trådstartare
Får testa lite, nej som du säger så skulle det ju inte alls vara roligt om det skulle hända, men jag tackar för hjälpen!

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
18 juni 2014
Malheus skrev:
Lätta på låset och låsklacken under huven..smäll igen. (Rikta om grejerna)

Kommer troligen inte fungera, även om det skulle göra det finns det risk att låset går upp medans du kör. Är säkerhetsläget dåligt (de som fungerar på ditt huvlås) finns risken att de inte orkar hålla kvar huven.

Inte roligt att få en motorhuv uppsmällt i vindrutan under körning, behöver både ny huv, vindruta och lackering då.

Och har man otur och tillräckligt lång huv så kan man smälla sönder takbågen också och då blir det ingen ny ruta utan snarare skroten (försäkring) eller rikta/byta tak själv (= dyrt).

Kolla huvlåsvajern så att den går tillbaka som den ska och inte går trögt, kan ju vara att den inte går tillbaka som den ska efter man öppnat huven så att låset fortfarande förblir "halvöppet" pga det.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

5 Inlägg
18 juni 2014
Trådstartare
Pratade med en kompis och han sa också att jag skulle kolla vajern och även en fjäder som sitter under låset
Mvh calle

5 Inlägg
19 juni 2014
Trådstartare
Nu funkar allt som det ska igen, tack för hjälpen!

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
19 juni 2014
amerr skrev:
Nu funkar allt som det ska igen, tack för hjälpen!

Så kan du väl inte bara säga ??

Vi vill ju såklart veta vad felet var också tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Sök