4621
Sök

Broms problem volvo 745 ABS

773 Inlägg
25 juni 2014
Trådstartare
hej, det är så att jag köpt en 745a billigt. jag tänkte försöka besikta den för den är väldigt fräch inte mycket rost eller slutkörd. men den har ståt 1,5år och när jag kollade på den så var bromspedalen lite svampig. och jag pratade med han som hade äkt bilen han sa att den inte hade varit så. så jag antog att de var någon kolv som sat fast så jag körde en sväng (7mil) bromsade mycket och dom tar bra även fast bromspedalen är lite svampig och tar ganska långt ner.

såg på bromsskivorna att dom blev som nya på alla utom vänster fram men den hade tagit såg man. jag lossade oket lite och kände så glidpinnarna var bra det var dom också och pressade tillbaka kolvarna några gånger. men det blev fortfarande inte bättre. då tänkte jag jag testar lufta nippel där uppe vid huvudbroms cylindern det kan ju inte bli sämre tänkte jag. men den blev ännu svampigare. någon som har varit med om något liknande? mvh

Volvoskadad
6 017 Inlägg
25 juni 2014
Luftnippel vid huvudbromscylinder? Lufta gör man ju vid oket.

Jonas

773 Inlägg
25 juni 2014
Trådstartare
Volvo_Mannen skrev:
Luftnippel vid huvudbromscylinder? Lufta gör man ju vid oket.

ja det vet jag men dom är så rostiga och vill inte röra dom? och det sitter en luft nippel på huvusbromscylindern på abs modellerna. och de kan väl inte bli sämre att lufta den?

Sök