Ford Mustang TIPS!!

davvvan
25 juni 2014 · 7 Inlägg

Hej, har precis köpt mig en Ford Mustang premium cab v6.
Bilen har nu 305hk och jag vill gärna få upp effekten till ca400+Hk och få till det perfekta ljudet.
Någon som har ett förslag på vad jag kan göra,köpa eller kontakta någon? Sportluftfilter? Sportavgassystem? Byta kompressor? Eller någon typ av trimsats? Hade tänkt att lägga ca 40k.

Kan inte så jättemycket om motorer så gärna någon enkelförklaring.

Tack på förhand!

Senast redigerat av davvvan (25 juni 2014)

Mack Forum- och sitemoderator
25 juni 2014 · 26 160 Inlägg

Årsmodell?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
davvvan
25 juni 2014 · 7 Inlägg

2012 :-)

HeltSlut
25 juni 2014 · 4 Inlägg

Det första felet du gjorde var att skaffa en V6 om du vill ha +400 HK.
Varför köpte du inte bara V8an på direkten?
Byta kompressor? Sitter ingen kompressor på mustanger om du inte köper en Roush eller en GT500.

SLP Loudmouth har i alla fall riktigt gött ljud till V8an, in och kika på youtube om det finns till V6:an.

davvvan
25 juni 2014 · 7 Inlägg

En v8 4,6l har 315hk en v6 3,6l 305hk och skiljer en hel del i pris...
Men köpte v6an av en polare riktigt billigt endast därför.
Såg att de sålde en Ford Mustang GT 05-12 Vortech V3 Kompressor var endast därför jag skrev det men kanske är helt fel ute.
Men har du något annat tips?

Ulf_W bilder.ulfw.se
25 juni 2014 · 1 103 Inlägg
"He who sacrifices freedom for security deserves neither"
Roffer
25 juni 2014 · 59 Inlägg

davvvan skrev:
En v8 4,6l har 315hk en v6 3,6l 305hk och skiljer en hel del i pris...

Jo, men det är gamla v8´an, 2012 var det femliter och 412hk

davvvan
25 juni 2014 · 7 Inlägg

Då är jag med på banan!
Har du något tips för att få upp effekten?

HeltSlut
25 juni 2014 · 4 Inlägg

Roffer skrev:

davvvan skrev:
En v8 4,6l har 315hk en v6 3,6l 305hk och skiljer en hel del i pris...

Jo, men det är gamla v8´an, 2012 var det femliter och 412hk

Nej, det är på 2011 och framåt, inte 2012. (Edit; framåt, inte frammåt)


davvvan skrev:
Då är jag med på banan!
Har du något tips för att få upp effekten?

Du kan iaf inte köra kompressor och få den genom besiktningen. Värt att tänka på är att försäkringsbolagen kan vara jävligt griniga om du byter ut delar för att höja effekten, och kan vägra betala ut kosing för den.
Även om du köpte den av en polare bör du gå in på https://www.carfax.se/ och kolla om den varit krockad.

Cold air intake, tuner och nytt avgassystem bör ge dig 40-50 HK i runda slängar (Tunern som ger mest).

Senast redigerat av HeltSlut (25 juni 2014)

davvvan
25 juni 2014 · 7 Inlägg

Har kollat bilen innan och den var ej krockad.
Tack för tipsen, vad jag förstår när jag kollat runt lite kostar dessa saker ca 20-25k? vad mer kan man få till för 15-20k?
Går ju att byta tillbaka kompressor inför besiktning men kanske blir lite jobbigt och tar tid..?

HeltSlut
26 juni 2014 · 4 Inlägg

davvvan skrev:
Har kollat bilen innan och den var ej krockad.
Tack för tipsen, vad jag förstår när jag kollat runt lite kostar dessa saker ca 20-25k? vad mer kan man få till för 15-20k?
Går ju att byta tillbaka kompressor inför besiktning men kanske blir lite jobbigt och tar tid..?

Kompressor får du betala närmare 100 000:- för.

it_mutt Avstängd
26 juni 2014 · 10 388 Inlägg

HeltSlut skrev:

davvvan skrev:
Har kollat bilen innan och den var ej krockad.
Tack för tipsen, vad jag förstår när jag kollat runt lite kostar dessa saker ca 20-25k? vad mer kan man få till för 15-20k?
Går ju att byta tillbaka kompressor inför besiktning men kanske blir lite jobbigt och tar tid..?

Kompressor får du betala närmare 100 000:- för.

Där tog du visserligen i så det hette duga, men iaf.

Procharger (P-1SC-1) inkl tuner,ic,spridare osv ger du ~$5500-6000 för, även om du skulle räkna $1000 i frakt och sen moms på det, så hamnar du inte i närheten av 100.000kr, utan runt 60k.

Men visst, det -går- säkert att hamna runt 100.000kr beroende på system

- - Edit - -

O ja, det plockar dig över "gränsen" på 400

Senast redigerat av it_mutt (26 juni 2014)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
HeltSlut
26 juni 2014 · 4 Inlägg

it_mutt skrev:

HeltSlut skrev:

davvvan skrev:
Har kollat bilen innan och den var ej krockad.
Tack för tipsen, vad jag förstår när jag kollat runt lite kostar dessa saker ca 20-25k? vad mer kan man få till för 15-20k?
Går ju att byta tillbaka kompressor inför besiktning men kanske blir lite jobbigt och tar tid..?

Kompressor får du betala närmare 100 000:- för.

Där tog du visserligen i så det hette duga, men iaf.

Procharger (P-1SC-1) inkl tuner,ic,spridare osv ger du ~$5500-6000 för, även om du skulle räkna $1000 i frakt och sen moms på det, så hamnar du inte i närheten av 100.000kr, utan runt 60k.

Men visst, det -går- säkert att hamna runt 100.000kr beroende på system

- - Edit - -

O ja, det plockar dig över "gränsen" på 400

Jag menade om man köper den i Sverige.
Du får ingen vidare garanti när du köper den från staterna. Blir jävligt tråkigt om den är dead on arrival.

it_mutt Avstängd
26 juni 2014 · 10 388 Inlägg

HeltSlut skrev:

it_mutt skrev:

HeltSlut skrev:

Kompressor får du betala närmare 100 000:- för.

Där tog du visserligen i så det hette duga, men iaf.

Procharger (P-1SC-1) inkl tuner,ic,spridare osv ger du ~$5500-6000 för, även om du skulle räkna $1000 i frakt och sen moms på det, så hamnar du inte i närheten av 100.000kr, utan runt 60k.

Men visst, det -går- säkert att hamna runt 100.000kr beroende på system

- - Edit - -

O ja, det plockar dig över "gränsen" på 400

Jag menade om man köper den i Sverige.
Du får ingen vidare garanti när du köper den från staterna. Blir jävligt tråkigt om den är dead on arrival.

Får man inte? Där ser man.
Har -aldrig- haft problem när (de extremt få gångerna) något varit DOA.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
davvvan
27 juni 2014 · 7 Inlägg

Hur lång monteringstid är det att byta kompressor? Måste man byta tillbaka allt inför besiktningen eller kan man byta tillbaka ett fåtal delar?
Vad tror ni är mest värt kompressor eller Cold air intake, tuner och nytt avgassystem?
Om jag väljer Cold air intake, tuner och nytt avgassystem går det att "krydda" med nått mer då för att få ut yttligare mer?

Seth
27 juni 2014 · 3 354 Inlägg

davvvan skrev:
Hur lång monteringstid är det att byta kompressor? Måste man byta tillbaka allt inför besiktningen eller kan man byta tillbaka ett fåtal delar?
Vad tror ni är mest värt kompressor eller Cold air intake, tuner och nytt avgassystem?
Om jag väljer Cold air intake, tuner och nytt avgassystem går det att "krydda" med nått mer då för att få ut yttligare mer?

Byta och byta, sitter ingen kompressor standard på V6an

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Ulf_W bilder.ulfw.se
27 juni 2014 · 1 103 Inlägg

Här är installationsbeskrivningen till Procharger-kitet
http://v6mustangperformance.com/wp-cont … 2011V6.pdf

Det borde räcka med att plocka bort remmen till besiktningen, det har det gjort förr iaf om dom inte hittat på nåt nytt nu...

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang