Till er med högerstyrda bilar

Ticken
17 juli 2014 ·

RB25 med det menar du skyline r33 ? och Sr20 menar du s14 ?

Ticken
17 juli 2014 ·

som de ser ut nu lutar det mot s14 iaf,

* mycket positiva info på internet

* vänsterstyrd

* en anning billigare

men inte för ens till våren de ska handlas så får se vad det slutar med big_smile

Scoore
17 juli 2014 · 829 Inlägg

ja det var kanske otydligt,men Exakt. Sr20 = s14 . Rb25 = R33 smile

S14 är bra bilar. Riktigt lätthanterade och ändå billiga delar till dom. Sen en riktigt bra motor dessutom.. Jag hade gärna kört Sr20 jag med smile

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
Ticken
17 juli 2014 ·

japp, tydligen lättare o billigare som du sa med delar o trim o så smile

Scoore
17 juli 2014 · 829 Inlägg

Utan tvekan smile

Det kompisen kör i sin Sr20 är:

helt original botten och topp, 2860rs turbo (kullagrad) extraktorrör, 3" hela vägen. Sen ett Link sprut på det,men det måste du ju inte skaffa,utan finns steg chip att köpa även om chip är en "sådär" väg att gå smile

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
Ticken
17 juli 2014 ·

okej vare han som inte hade 300hk på hjulen ? wink , (299.8), vad är kullagrad vad menas med de ? , aa har sett japtunning har chip så såntdär.

Scoore
17 juli 2014 · 829 Inlägg

Exakt haha!! wink

Kullagrad är att den har kullager som sagt,och glidlager är något helt annat som inte alls spoolar på samma sätt.

Kullagrad är så mycket bättre tycker jag. Den snurrar på mycket bättre än glidlagrade och ger snabbare spoolup på turbon. All spool du kan tjäna på en sån här motor är bra! smile

Finns såklart fler turbos än 2860rs som är kullagrade. 2871r är också en modell större men fortfarande grym. Något du borde satsa på isåfall smile

Hum Japtuning.. jag och några jag snackat med på NOGS är inte helt överrens om att det stället har vettiga priser. Riktiga överpriser på många delar.
Finns säkert massor av fler ställen du kan kika på som har chip smile

www.nogs.se/forum t.ex smile

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
Ticken
17 juli 2014 ·

jaha då har man lärt sig nåt nytt idag big_smile, japp ska kolla på dom finns dom turbona att köpa i svea-rike ? , okej kan nog stämma rätt saftiga priser där men har inte hitta nån annan sida med bra japs grejer men får kolla mig för lite bättre.

Scoore
17 juli 2014 · 829 Inlägg

Man kan alltid lära sig något tongue
Ja finns några i sverige på rak arm:

www.gikturbo.se
http://airtune.se/


Kostar en stor summa i sverige dock,men man kan hitta begagnat om inte annat smile

Senast redigerat av Scoore (17 juli 2014)

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
Ticken
17 juli 2014 ·

Tack ska kolla smile ska man ha den för att den just e kullrad eller hur de stavas? är de ovanligt att turbo e det ?

Evildan
17 juli 2014 ·

Byggdes en S14 i min gamla verkstad, lättades, pillades lite under huven, och vips så var den snabbare rakt fram 200m än en E36 M3 tillika E34 M5 3.8.
Dock var den väldigt lättad och 'inte riktigt' besiktningsbar.
Det jag vill påvisa är att det går att plocka ur en del ur dessa små motorer med relativt enkla medel.

Ticken
17 juli 2014 ·

Jo har hört fler som säger det oxå big_smile

Ticken
17 juli 2014 ·

http://www.gikturbo.se/performance/turb … rrett.html är det en sådan turbo du menar ? isf var inte 7000 så mkt att bråka om, om den håller ett tag.

Ticken
17 juli 2014 ·

Dock så lockar denna mig mer http://www.gikturbo.se/performance/turb … t-s14.html

denna mening gillas stark : "Perfekt för uppgradering av turbobilar ca 1,8-3,0 L Snabb respons, tål höga laddtryck."

Scoore
17 juli 2014 · 829 Inlägg

t28rs fungerar,men jag hade hellre kört 2871r isåfall smile

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
Ticken
17 juli 2014 ·

s13 är det ingenting att ha ?, Tänkte om man inte hittar nån vettig s14 när de är dax att handla så kom jag o tänka på s13 osså ta pengarna som blir över o lägga på trim/de som behövs på s13 ist ? men har blivit jävligt skrämd med lager ras osv på s13, visste lager ras EN GÅNG en gång är ingengång men vill inte ha de nå många gånger, vad säger ni ? s13 bra eller rat ?  roll

Extrazz En 5a är Livet.
18 juli 2014 · 2 005 Inlägg

Är det inte S13 och S14 som man direkt ska sätta dit en stor oljekyl på?  Nämligen skitliten olja i dessa motorer om jag inte har fel.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Ticken
18 juli 2014 ·

Jo de stämmer. men tänkte om s13 e klenae än s14 på nå vis

Scoore
18 juli 2014 · 829 Inlägg

Jag har ägt 2 st s13. Aldrig mer smile
Sämsta karaktären ever i motorn och sen pallar den inte speciellt mycket heller. Mycket hänger på hur man sköter dom men fortfarande är de riktigt klena.

Köp hellre s14 isåfall.

S14 brukar inte behöva en oljekyl direkt,men s13 är nästan ett måste.

Senast redigerat av Scoore (18 juli 2014)

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
Ticken
18 juli 2014 ·

Okej, då blir det s14 på engång wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang