Till er med högerstyrda bilar

peter_1976 JDM
18 juli 2014 · 2 201 Inlägg

Ticken skrev:
Ni som har gjort importeringar hur betalar man bilarna ? o hur vet man att bilen e i det skick som utlovas ?

Jag tog min honda genom Superior Imports,o även min kommande bil.
Först betalar en du en handpenning, auktionsavgift. Sen börjar han leta bil. Han mailar alla han hittar dom passar dina önskemål. När ni hittat "din" bil så betalar du resterande summa Efter ca 2 veckor får du detalkerade foto på din bil. ett 25-30 tal bilder. Det är säkert att du får den bil du betalar för.

Ticken
18 juli 2014 ·

Okej tack så det är seriösa företag inblandat, ägare  själv t bilen kan inte blåsa mig?.

Scoore
18 juli 2014 · 829 Inlägg

Superior är seriösa.
en kompis till mig som fick sin s13 och ps13 totalförstörd i en brand har tagit hem en bil via dom. Han fick den för några dagar sen bara smile

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
Ticken
18 juli 2014 ·

Bra att fler tycker dom verka bra smile

Ticken
18 juli 2014 ·

Sitter o kolla på ebay nu o de e ju jävligt fina priser.

Ticken
18 juli 2014 ·
Scoore
18 juli 2014 · 829 Inlägg

Tänk dig för om du kikar på modifierade bilar.

Är inte alltid så enkelt man kan tro att importera en moddad bil och få den igenom regbesiktningen. jag stötte på massor av trubbel.

En kompis fick även fixa massor av intyg för att få igenom sin R33 på registreringsbesiktningen.

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
Ticken
18 juli 2014 ·

Okej men blir det så jag importera så blir det igenom  Superior Imports kollade på ebay bara för skojskull, men dom vill ha 2500:- innan aktion starta eller vad de var, om dom inte hittar nån bil som passar mig o min prisklass då ? vad händer med dom 2500:- , sen vare 9500:- som handpeningen på bilen betala man in dom till nåt konto dom har ? blir det när dom hittar en bil man vill buda på som man betala dom 9500:-, om någon budar över vad händer då ?smile

Ticken
18 juli 2014 ·

läst igenom nu allt om direkt import på deras sida det verka väldigt seriöst företag, men som sagt ovanstående frågor jag inte hitta nå tydligt svar på , på deras sida smile

peter_1976 JDM
18 juli 2014 · 2 201 Inlägg

Du säger tex att din budget är 70000. Handpenning/ auktionsavgift är 12500 har jag för mig.
När han hittat bilen till dig, han har bjudit 70000 totalt så stannar hans bud där, eftersom du har inte mer pengar. Men vill du att han börjar med att bjuda tex 60, o därinte kommer fler bud så har du bara betalat 60. skulle nån bjuda 64 så har han så han kan bjuda 70.
Nu blev detta lite rörigt, men hoppas du förstår smile

Ticken
18 juli 2014 ·

NJa på ett ungefär om jag säger att det är 70.000SEK o vi säger att budningen starta på 40 och nån buda 45 kan han buda 50 typ då ? eller budar han 70 på engång ? eller kan dom försöka få bilen så billigt som möjligt upp till 70k sen slutar dom buda om e går över min budget. hoppas du förstå vad de e jag vill veta big_smile

peter_1976 JDM
18 juli 2014 · 2 201 Inlägg

Det kan du komma överens med honom hur du vill. Han kan försöka att få billigt som möjligt men går aldrig längre än din budget

Evildan
18 juli 2014 ·

Din auktionsagent bjuder inte mer än vad som behövs.
Om opponenten bjuder 45000kr bjuder din agent förslagsvis 48000kr, han bjuder inte hela din budget på en gång.

Varför gör han då inte det?
Kan han skaffa bilar åt sina kunder till vettiga pengar med en fast provisionsavgift tjänar han givetvis på detta då fler kommer att anlita honom.

peter_1976 JDM
18 juli 2014 · 2 201 Inlägg

Om där inte dyker upp en som passar dig denna veckan så fortsätter han att leta till han hittar en. Vi letade flera månader efter min Honda

Ticken
18 juli 2014 ·

Tack de lät perfekt big_smile,


Juste har en fråga till vad kostar en så nära orginal som möjligt skyline r33 ? om ni får gissa ni som har handla från dom kostad för bil+allt dom fixar i sverige, lycktor, reg, o allt vad det var. och dom där 9500:- dras vell av sen när man köper bilen som jag förstod det.

Ticken
18 juli 2014 ·

Okej men jag har inte så jätte stora krav så de borde gå rätt fort r33 så nära orginal som möjligt o ingen rost och tro jag vill helst ha en vit.

peter_1976 JDM
18 juli 2014 · 2 201 Inlägg

Jag vågar inte säga priset på en skylinge, mer än att en GTS är mycket billigare än GTR. Handpenningen dras givetvis av. 70 är totalsumman.
Det är nog lätt att hitta en original, men frågan är om det passar dbudget, det är alltid frågan.
Ring o prata med Micke så har du svar på alla dina frågor smile

Ticken
18 juli 2014 ·

är en orginal dyrare eller ? trodde dom var billigare än dom som har kosta på med eftermarknads grejer, okej ska skicka ett mail iaf o höra med dom vad dom tror de kostar. ringa bilr närmare våren då det blir dax att börja snoka efter bil smile

peter_1976 JDM
18 juli 2014 · 2 201 Inlägg

Nä, de behöver inte vara dyrare men jag menar att det finns fler som kanske gärna vill ha bilen så dom bjuder mer.
Sen är det kanske många som letar eter en speciell bil, o då trissas ju priset.
Alla bilar är ju betygssatta  i skick, o redan 3,5 är ju mycket fint.

Ticken
18 juli 2014 ·

aha du mena, Okej får man veta det betyget när dom börja ge mig förslag?.

Edit: Blir det billigare o improtera i slut ändan än att köpa en på blocket? eller impotera folk bara för dom e frächare ? smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang