Till er med högerstyrda bilar

Evildan
18 juli 2014 ·

http://main.superiorimports.se/tjanster/direktimport

Bildtexten längst ned är inte särskilt lovande, speciellt inte i kombination med en tulltjänsteman och ölflak.
När den slutligen nått Stockholm tar det ett par arbetsdagar för att göra förtullningen och få burken skickad till vår verkstad i Katrineholm.

Senast redigerat av Evildan (18 juli 2014)

peter_1976 JDM
18 juli 2014 · 2 201 Inlägg

Du får reda på betyget när han visar dig bilden. Han skicka de 3 bilder som ligger ute på auktionssidan, snett framifrån, snett bakifrån o en bild på ett dokument(står på japanska) men där står bilens betyg, utrustning, ritat på karta var det är eventuella repor, bucklor o andra skador, står även miltal osv osv.
Personligen importerar jag för att bilen inte finns/ såldes i sverige. många gånger är skicket avgörande oxå.

Ticken
18 juli 2014 ·

Bildtexten längst ned är inte särskilt lovande, speciellt inte i kombination med en tulltjänsteman och ölflak. vad menar du med den menningen förstå inte haha.

peter_1976 JDM
18 juli 2014 · 2 201 Inlägg

Ticken skrev:
Bildtexten längst ned är inte särskilt lovande, speciellt inte i kombination med en tulltjänsteman och ölflak. vad menar du med den menningen förstå inte haha.

Han menar säkert öl o bilar passar inte haha.

Men hoppas du har blivit klokare på allt

Ticken
18 juli 2014 ·

Haha jaha, ja absolut det har jag överväga ett tag till om jag ska importera eller inte har ju ett tag och fundera, vad heter Micke mer en micke ?

peter_1976 JDM
18 juli 2014 · 2 201 Inlägg
Ticken
18 juli 2014 ·

Okej har skicka ett mail för nån timme sen tro jag fick svar nu, tack så mycket för all hjälp big_smile

peter_1976 JDM
18 juli 2014 · 2 201 Inlägg

Hör gärna av dig om vad det blir för något  smile

Ticken
18 juli 2014 ·

Det ska jag göra smile

Gloremir hmmmm
18 juli 2014 · 1 094 Inlägg

Du hittar honom även här på garaget. sök på gzon

Subaru Impreza Sti Type R "Version 5 Limited Edition" (1999)
peter_1976 JDM
18 juli 2014 · 2 201 Inlägg

Gloremir skrev:
Du hittar honom även här på garaget. sök på gzon

Fast Martin driver inte Superior Imports. Han driver Gzon Tuning, som samarbetar med Superior

Gloremir hmmmm
18 juli 2014 · 1 094 Inlägg

peter_1976 skrev:

Gloremir skrev:
Du hittar honom även här på garaget. sök på gzon

Fast Martin driver inte Superior Imports. Han driver Gzon Tuning, som samarbetar med Superior

Sant, men var gzon jag snackade med när jag hade planer på att ta hem en bil från japan. men kan ju vara för att vi bor i samma stad smile

Subaru Impreza Sti Type R "Version 5 Limited Edition" (1999)
Evildan
19 juli 2014 ·

Ticken skrev:
Bildtexten längst ned är inte särskilt lovande, speciellt inte i kombination med en tulltjänsteman och ölflak. vad menar du med den menningen förstå inte haha.

Bildtexten längst ned är inte särskilt lovande, speciellt inte i kombination med en tulltjänsteman och ölflak.
När den slutligen nått Stockholm tar det ett par arbetsdagar för att göra förtullningen och få burken skickad till vår verkstad i Katrineholm.

Du får ingen bil, du får en burk står det tydligt, extra tydligt kanske när jag fetade det specifika ordet. roll

tryckfelsnisse alltså.

Tror dock gott om företaget och förmodligen blir du nöjd med all det kunnande (förutom då korrekturläsning) och övriga rutiner vid Japanimport.

Senast redigerat av Evildan (19 juli 2014)

Ticken
19 juli 2014 ·

Hahah jaså du mena på de viset. lol

Ticken
19 juli 2014 ·

Det var en av er som länka en mazda rx7 (minns inte vem av er det var ) så jag börja kolla lite på mazda o rx7 var dyr runt 70k får man ge men ska kolla jag på rx8 oxå min fråga är räknar ni det till sportbil ? är det turbo på dom ? kollade lite på google o dom går att få riktigt tuffa tycker jag, men är det inte turbo på dom är det inte intressant någon som vet ? smile

Evildan
19 juli 2014 ·

Ticken skrev:
Det var en av er som länka en mazda rx7 (minns inte vem av er det var ) så jag börja kolla lite på mazda o rx7 var dyr runt 70k får man ge men ska kolla jag på rx8 oxå min fråga är räknar ni det till sportbil ? är det turbo på dom ? kollade lite på google o dom går att få riktigt tuffa tycker jag, men är det inte turbo på dom är det inte intressant någon som vet ? smile

Det var jag som länkade till en annons.

RX8 är en riktig sportbil i mitt tycke trots 4dr och fyrsitsig, den är byggd som en sportbil från grunden till skillnad från alla dessa EVO och WRX. wink

RX8 har inte turbo från fabrik.

Ticken
19 juli 2014 ·

tycker oxå dom ser riktigt bra ut o bra pris på dom, synd att de inte var turbo hmm

Ticken
19 juli 2014 ·

Finns det nåt man kan göra för att få upp dom på 300Hk ? runt 300Hk är jag nöjd men de får inte kosta för mycket

Ticken
19 juli 2014 ·

Har kika lite nu på inkomster osv o kommer dessvärre inte få budget över 50K så hjälp mig nu o hitta en bil fan för 50k så jävla synd att de inte e tubo på Rx-8 men fundera på en sån endå men e rädd att de e för lite effekt o vridmoment i den en s13 har jag kolla på oxå men känns så korrkat o köpa en "ful" bil när man får Rx-8 för ungefär samma peng som s13, fundera även på s13 med ras som man kan laga själv, vad säger ni ? hur skulle ni gjort andra tips på japsbilar ?.

Scoore
19 juli 2014 · 829 Inlägg

S14 alla dagar isåfall

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang