Caddy MK1 -88 Diesel, ratlook, camber, sänkning mm.
Tanken är nu att ordna ratlook stuk på hög nivå, ska bli både lägre och fräckare än tidigare smile Även camberinställning är täknt att exprimentera med. Kommer att lägga upp bilder på ombyggnader på bla:... Visa mer
Vill du köra rat-/bruksbilslook finns det ju alternativ där med. Jag har sett några som kortat flaket en bit. de flesta har tagit bort ett segment mellan bakhjul och "tailgate" för enkelheten. Hade vart riktigt coolt ifall du kunde korta det typ 20-30 cm mellan hytt och bakhjul. Innebär ju en del jobb och minskar lastkapaciteten något men jag tror det hade gjort under för profilen.
Ser ut som att det är rakt nog för att "bara" kapa bort och sätta ihop.
Spendex: Yes, billig att äga/köra samt bra att lasta på:)
Gussam: Nej ett så omfattande ingrepp ska jag inte påbörja, att göra lastutrymmet mindre är ju att skjuta sig i röven, har ju vitsen med pick-up försvunnit. kunde man köpt en jetta/golf istället : )
I och med att besiktningen klaga på för kort fjädringsväg tänkte jag prova att köra med lite mindre genomslag. Visade sig inte göra någon skillnad då de inte bottnade dämparen, men nu är det ju förberet om man vill sänkta mer.
Fick tag på ett par breddade 16" med rostig bana, kommer passa bra ihop med temat. Även en fördel med 16" då jag kör en del grusvägar, kommer lite högre upp från marken och ev. slipper skrapa i tråget.
Behövde få ut fälgarna fram 5-10mm, tog i coilsen annars. Hade inga spacers hemma som passa så det fick bli brickor. Även längre bult än original. (+15mm).
Funka hur bra som helst
Senast redigerat av alexanderoberg_ (25 september 2014)