nice va har du för planer för bilen under vintern?
Ny, lite större turbo eftersom den nuvarande är ganska slut. Eventuellt ny koppling. Montera oljetemp till sprutet, göra snyggt och rensa el i både motorutrymme och i kupén.
Efter ett mysigt snack med snuten när jag var ute och åkte så fick jag en liten tankeställare. Behåller motorn som den är, 405hk räcker för att busa med. Istället ska jag beställa lite nya framskärmar, huv, eventuellt bakskärmar och lacka om den samt besiktiga den. Den ska ställas alltså ställas av när som helst inför vintern.
Att göra Lacka om den Rensa el både i motorrum och kupé Byta alla oljor och filter Montera oljetemp till sprutet Passa in plasten Flytta regskylten Snygga till baksätet
Besiktigade den i lördags med 14 st 2:or som resultat haha. Så det ska fixas så att den går att köra lagligt nästa sommar!
Ser ut som en utmärkt "att-göra-lista"! Får man fråga vad alla 14 2:orna var för något?
Grym bil/projekt! MVH//Jonas
Det var ganska enkla saker faktiskt. Ratten saknade airbag, abs-lampan lös, lite lysen som lyste och inte lyste, blinkersen blinkade för fort, avgasvärden osv. Fick ingen anmärkning på att jag saknade katt, hade hydraulisk handbroms (den går förvisso att låsa) och mina sportstolar.
Long time no see! Som det ser ut nu så kommer jag i princip bara montera tillbaka allting och köra i sommar och under tiden förfina den. Skaffar man kärring så kan planer lätt spricka och framtid ska planeras .