Kan fylla på med lite erfarenhet om autoconcept.
Lita inte överhuvudtaget på deras "garantier" dessa gäller bara lite godtyckligt

Jag köpte en bil där fläktmotståndet gick sönder. Enligt autoconcepts handläggare så är inte det en styrande enhet till klimatanläggningen trots att detta motstånd styr fläkten?
Företaget håller med om att det styr fläkten men är inte en styrenhet PGA att den HETER fläktmotstånd och inte fläktstyrenhet? Det handlar med andra ord om ordvrängeri av rang!
Personligen kommer jag ALDRIG att köpa en bil till från ens en bilhandlare som erbjuder autoconcepts garantier.
Kontentan blir att bilhandlaren "köper sig fri" från garantiansvar genom att sälja en garanti från autoconcept, det som inträffar, vid eventuella garantifel, blir att bilhandlaren hänvisar till autoconcept och du som bilköpare hamnar i kläm då garantin endast täcker "EXAKT DE DELAR SOM ÄR BOKSTAVLIGT ÄR UPPRÄKNADE I PAPPRET DU FÅTT I HANDEN VID KÖPET AV BILEN". Jag kan meddela att det är inte många delar som räknas upp. Läs pappret VÄLDIGT noga innan du accepterar det!
Alltså det spelar ingen roll vad trasig del i bilen har för funktion utan det som betyder nått är vad delen heter = SKRÄPGARANTI!
Tänk också på att de flesta bilhandlare som erbjuder denna typ av garanti inte har egen verkstad, på det viset har dom inte ens MÖJLIGHET att avhjälpa ett fel på din bil utan att skicka dig vidare någon annan stans.
Jag vet att det finns ett antal olika företag som autoconcept, med exakt samma garantiupplägg. Det är "skit samma" alla dessa bolag! Har läst till mig och hört från seriösa bilverkstäder att den bästa "garanti" man kan hitta på marknaden som kan fås med vid ett bilköp är blockets begagnatförsäkring. Jag har ingen personlig erfarenhet av detta men jag "tror" att det ligger rätt nära sanningen.
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt autoconcepts concept?