Renovering av min fars gamla Volvo P1800 1961. Påbörjat 2014. Ska bli så likt originalskick som möjligt, med lite extra detaljer. Avställd sedan 1986 och samma ägare sedan 1979.
Nu har jag blästrat och lackat två fälgar. Är orginalfälgarna, så blästrade inte alla på en gång. Har tänkt att ha 5.5 tum fälgar på bilen (eller vad blir snyggast?), men bra att ha i ordning ett par.
Blästrad, rengjord och primad. Körde med zinkfärg från mekonomen och lät det ligga i en vecka
Är det någon skillnad? Använde biltemas fälgfärg. Hoppas den funkar bra, eller finns det bättre? Körde två lager, men ska lägga på mer när jag har tid.
Bakaxeln får lämnas in till någon verkstad. Kransen som jag hade tänkt att svetsa är bättre att ersätta. Och då blir det lite för avancerat för mig. Den får nog vänta lite, Amazon-bakaxeln som sitter på nu fungerar ett tag.
Som en avslutning på veckan kan jag bjuda på dagsfärska bilder från projektet
Hämtade bagageluckan och motorhuven idag, och vilket resultat! Vet inte om man vågar använda bilen när den blir såhär fin
Motorhuven nylackad
Höger dörr under arbete
Bilen ska även slipas och lackas inuti. Så det dröjer ytterligare ett tag innan den får åka hem till garaget.
Det var allt för den här veckan Väldigt sugen på att få hem bilen och sätta igång igen. Får skjuta fram deadlinen, blir nog tyvärr inte klar tills studenten. Men man kan alltid hoppas