Renovering av min fars gamla Volvo P1800 1961. Påbörjat 2014. Ska bli så likt originalskick som möjligt, med lite extra detaljer. Avställd sedan 1986 och samma ägare sedan 1979.
Hej mr Carl Tror inte det ligger nån kula där,kollade lite i verkstadshandboken,den visade inget sånt,bara lagret i veavaxeländen .dessutom vore det nästan omöjligt att få dit den kulan vid montering, Kul det går framåt för dig,min kommer från lackeraren efter jul ,ser fram mot att få hem bilen igen
Hej mr Carl Tror inte det ligger nån kula där,kollade lite i verkstadshandboken,den visade inget sånt,bara lagret i veavaxeländen .dessutom vore det nästan omöjligt att få dit den kulan vid montering, Kul det går framåt för dig,min kommer från lackeraren efter jul ,ser fram mot att få hem bilen igen
Ok, tack så mycket!
Väntar på att se resultatet på din bil
Växellådan är tvättad, ska måla den när tid blir över. Fullt upp nu, speciellt då jag nu är på väg att köpa en till bil. Har kopplat på biltrailern nyss, nu börjar resan
varsågod Du känner ingen som vill sälja en c70 gen 1 98-02 coupe saffrans gul
Nej, tyvärr inte. Men du kan leta runt lite på blocket och andra sidor. Kanske utlänska sidor och importera bilen? En riktigt fin bil som man verkligen vill ha är värd att åka några timmar för, men titta på den i verkligheten innan du eventuellt köper.
Har drömt runt lite själv och hittat riktigt fina bilar utomlands (Tyskland, Italien) till bra priser.
Det kan ta ett tag att hitta rätt bil, men det är det värt. Har letat efter en bra reservdelsbil ett tag, och hittade den här med rätt färgkod, utrustning osv.
Tog lite finare bilder då det varit lite dålig kvalité på sistonde. Kul att man kommer närmare målet även om en del kommer ivägen. Vågar fortfarande inte ha ett datum att sikta på, men majtåget här i Norrköping är kanske möjligt om vi jobbar på riktigt snabbt och effektivt.
Hoppas tomten kommer med fina klappar till bilen imorgon
Nej, tyvärr inte. Men du kan leta runt lite på blocket och andra sidor. Kanske utlänska sidor och importera bilen? En riktigt fin bil som man verkligen vill ha är värd att åka några timmar för, men titta på den i verkligheten innan du eventuellt köper.
Har drömt runt lite själv och hittat riktigt fina bilar utomlands (Tyskland, Italien) till bra priser.
Det kan ta ett tag att hitta rätt bil, men det är det värt. Har letat efter en bra reservdelsbil ett tag, och hittade den här med rätt färgkod, utrustning osv.
Lycka till med letandet!
// Fredde
Tack Freede har letat sedan i juni andra hunnit köpa bilen som har vart till salu före mig. Gick en i okt för 18.900 kr den var välskött och endast 3 ägare 20.000 mil
Lycka till med letandet!
// Fredde
Tack Freede har letat sedan i juni andra hunnit köpa bilen som har vart till salu före mig. Gick en i okt för 18.900 kr den var välskött och endast 3 ägare 20.000 mil
OK, det är bara att fortsätta leta. Ha tålamod så kommer du hitta en bra bil.
Har köpt ljusisolering till båda P1800 och 9-5:an idag. Köpte 16m² silentcoat 2mm, så det borde räcka Kommer förhoppningsvis bli väldigt tyst i båda bilarna. P1800 kommer få isolering i taket, torpedväggen och dörrarna. Saaben kommer få överallt då jag tänkt att bygga "Aero-deluxe", ni får gärna följa det projektet också.
Började med att ljudisolera bilen idag. Det var fyra tunga paket med ljudisolering som kom på posten idag, 15 kg styck ungefär. Rengjorde inne i bilen med lacknafta igår kväll.
Är en hel del isolerande kvar, funderar på att ta hela kupén.
Värmepaketet ska få originalfärgen, har skrapat bort en del svart färg
Har köpt ljusisolering till både P1800 och 9-5:an idag. Köpte 16m² silentcoat 2mm, så det borde räcka Kommer förhoppningsvis bli väldigt tyst i båda bilarna. P1800 kommer få isolering i taket, torpedväggen och dörrarna. Saaben kommer få överallt då jag tänkt att bygga "Aero-deluxe", ni får gärna följa det projektet också.
Absolut kommer att köpa mig en rover mini cabriolet 1995 i maj www.roverminicabriolet.net 63 hk 13 tums fälgar recaro stolar och skärmbreddad ifrån fabrik byggdes 93-96 endast 300 byggdes
Blir nog stor skillnad med den isoleringen. Men får innertaket och golv mattan plats? Snyggt jobbat btw.
Jag tror det får plats, isoleringen är 2mm tjock. Ja, spelade in en video före och efter, stor skillnad. Kanske lägger upp den om det blev bra (har ej kollat på båda klippen)
Har köpt ljusisolering till både P1800 och 9-5:an idag. Köpte 16m² silentcoat 2mm, så det borde räcka Kommer förhoppningsvis bli väldigt tyst i båda bilarna. P1800 kommer få isolering i taket, torpedväggen och dörrarna. Saaben kommer få överallt då jag tänkt att bygga "Aero-deluxe", ni får gärna följa det projektet också.
Absolut kommer att köpa mig en rover mini cabriolet 1995 i maj www.roverminicabriolet.net 63 hk 13 tums fälgar recaro stolar och skärmbreddad ifrån fabrik byggdes 93-96 endast 300 byggdes
Avslutar året med att ljudisolera baksätet och kardantunnel. Började med bagaget också, sedan ska dörrarna isoleras. Nu ska instrumentbrädan monteras samt kabelhärvan ska dras.
Fint det blir ,säkert mycket tystare än förut.När du börjar med panelen kanske tu kan ta lite bilder o lägga ut ,kommer inte ihåg hur något satt där , var ju 2,5 år sen den togs ut.Har bara för mig att det var några speciella brickor nånstans.sen kanske du har någon bild på hur tutorna sitter,mina fanns inte från början men har fått tag i original från en 65 a. Kul o följa ditt projekt varje fall
Fint det blir ,säkert mycket tystare än förut.När du börjar med panelen kanske tu kan ta lite bilder o lägga ut ,kommer inte ihåg hur något satt där , var ju 2,5 år sen den togs ut.Har bara för mig att det var några speciella brickor nånstans.sen kanske du har någon bild på hur tutorna sitter,mina fanns inte från början men har fått tag i original från en 65 a. Kul o följa ditt projekt varje fall
Ok, bilder ska tas. Hoppas bara jag själv kommer ihåg, sorterade alla skruvar som jag tog från bilen i olika fack märkta med vilken del de var till. Problemet är bara att facken för inredningen ligger på ett ställe jag inte kommer ihåg. Ska leta genom skåpen noga när tiden ges.
Ska leta bild efter tutor, men först imorgon har jag tid.
Ja, tycker det är kul att vi ungefär är i samma stadie i våra renoveringar Följer självklart ditt projekt också