Kommer ju dock dröja, men längtar jag med Monterar dom inte före fälgarna, möjligtvis att jag endast testmonterar dem och fälgarna så man kan se hur det ser ut.
Någon som vet vart man kan få tag på "JDM" hjulbultar? Det finns ju att köpa "JDM" hjulmuttrar. Finns det ens buktar i samma stuk? Skulle vilja ha tag på i nån schysst färg, men letat vad jag tycker på dom flesta ställena. Någon som vet?
Någon som vet vart man kan få tag på "JDM" hjulbultar? Det finns ju att köpa "JDM" hjulmuttrar. Finns det ens buktar i samma stuk? Skulle vilja ha tag på i nån schysst färg, men letat vad jag tycker på dom flesta ställena. Någon som vet?
Min besiktningstermin börjar den 1a feb till sista juni. Funderar faktiskt på att besikta bilen i vår innan bilen ska sänkas och fälgarna ska på osv. Så slipper jag krångla med coilsen och byta till hjulen som sitter på idag till bes om den besiktas i sommar. Den borde gå igenom, men det visar väl sig
Bjuder på denna bild, finns visserligen på min sida. Men gillar den Här ser man hur mycket fälgarna sticker ut (4cm). Och när man fantiserar lite hur det blir med breddarna som breddar 5cm, så tror jag det kommer bli apkalas!
Ja stretch vet du att det blir Cambern kan jag inte tala något för ännu. Inte för att jag tror det blir så mycket, men lite blir det allt. Har kollat efter lite camberstag också, vill helst inte köpa. Går ju att bygga egna, men måste veta exakt hur stagen ser ut innan, alla mått osv. Går ju även att lägga brickor som du vet, fast det nu känns väldigt oseriöst.
Men tror att om jag har på breddarna så löser sig många frågetecken som jag har just nu. Om nu breddarna passar dvs, haha. Annars får jag valsa alt. bredda skärmarna lite
Funderat lite ikväll på om jag ska lacka motorkåpan, samt några andra diverse kåpor under huven i samma grön som bilen kommer bli, vad tror ni om det? Kan ju testa, och om det inte blir bra får jag väl lacka dem mattsvarta Tänkte först att jag skulle lacka dem vita, men det blir ju skitigt så fort och kommer inte se bra ut i längden. Räcker med att fälgarna måste hållas efter
Bestämde mig för gröna kåpor som bilen kommer bli. + att Audi ringarna och Turbo emblemet ska bli svart.
Tvättade av dem ordentligt i badkaret, och la dem vid element så dem torkade.
Först maskerade jag Audi ringarna och skar ur. Men när jag väl kom till turbo emblemet så blev jag osäker på hur jag skulle göra.
Så jag tog bort tejpen, får jag måla dit med svart färg istället. Blir mycket enklare. Och självklart slets ju original färgen med från märkena, så det ser ju lite tääskigt ut just nu
Byggde en egen lackbox i badrummet med hjälp av en kartong som jag sparat från där fälgarna låg i som jag fick hem. Tejpade för alla hål och täckte botten med tidning.
Svårt att se på bild hur kulören är på dessa bilder med. Men jag är nöjd Tar kort imorgon på hur det ser ut monterat
Så.. Skillnadsbild, något redigerad, var tvungen att göra bilden ljusare:
Skruvarna som motorkåpan sitter i, behöll jag svarta
Ett förslag är ju att lacka Audi ringarna & 5v Turbo i en egen färg, skulle se bättre ut tycker jag! Ev. Guld eller liknande tror jag kan passa bra med din gröna?