Audi A4 1.8TQ B5 -=|Army Stance|=-

Målet är lågt och brett med militärtema
  • 118 Följare
  • 206 877 Visningar
  • Projektet avslutat 9 juni 2015
eL0F
22 februari 2015 · 1 090 Inlägg

jag vet att gamla ÖoB vid rissne/solna(sthlm) hade massa militärgrejer förut, men det var nog många år sen smile

coolt big_smile då kanske du hittar lite annat som plåt-vattenflaskor och muggar mm, ganska hårt att ha oxå..

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
Magnum1965
22 februari 2015 · 217 Inlägg
Ford Fiesta XR2 "Fritzi" (1988)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
22 februari 2015 · 3 519 Inlägg

orkavaradu skrev:
jag vet att gamla ÖoB vid rissne/solna(sthlm) hade massa militärgrejer förut, men det var nog många år sen smile

coolt big_smile då kanske du hittar lite annat som plåt-vattenflaskor och muggar mm, ganska hårt att ha oxå..

Jag har redan samlat på mig lite saker, men tänkte göra ännu en beställning snart smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
22 februari 2015 · 3 519 Inlägg

Magnum1965 skrev:
Kanske kan hitta nåt här?

http://www.rodastjarnan.com/sokmotor?se … ms=gasmask

Ser att du inte läst vilka som är mina sponsorer.. Röda stjärnan är en av dem nämligen wink
Dom maskerna jag visat intresse för har dom inte hemma, och vissa kommer inte att komma in i sortimentet igen. Så antingen måste jag vänta till senare i vår/sommar, eller så fixar jag på annat håll

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Magnum1965
23 februari 2015 · 217 Inlägg

My bad...

Ford Fiesta XR2 "Fritzi" (1988)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
23 februari 2015 · 3 519 Inlägg

Magnum1965 skrev:
My bad...

No prob you know smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Edvin_Elm
23 februari 2015 · 171 Inlägg

StaticFreak skrev:
Då min sponsor inte har någon gasmask hemma på lager, och det tar tid för dem att ta hem (nå strul), så letar jag nu istället efter att köpa en tysk gasmask (vilket inte min sponsor ens har att välja på). Men tänkte att det kan vara roligare eftersom jag ändå kör en tysk smile

På facebook snackar jag med en kille som har en tysk gasmask från andra världskriget, och hoppas att det kan bli ett aktuellt köp! Annars letar jag vidare efter nån annan tysk mask

Mina däck är skickade, och antar att dem kommer i mitten av veckan som kommer nu. Ska även kolla upp vad 0.5l 2-komp blank vit färg kostar. Vi kommer börja med att förutom lacka taket vitt senare, så drar vi även över backspeglarna. Blir det inget bra, så lackar jag dom gröna smile Men tror det kan bli bra, får det som en linje med vita fälgar, speglar och tak på 3 olika höjdnivåer

Återkommer

Angånde färg så titta på billackering.eu smile
Har lackat min bubbla med färg därifrån o den blev blank o go så ingen skitfärg fast de billiga priserna smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=290479 Bubblan som blir både äldre och lägre!gå in o kika på projektet! :)
Volkswagen Golf "Gusten" (1990)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
23 februari 2015 · 3 519 Inlägg

Edvin_Elm skrev:

StaticFreak skrev:
Mina däck är skickade, och antar att dem kommer i mitten av veckan som kommer nu. Ska även kolla upp vad 0.5l 2-komp blank vit färg kostar. Vi kommer börja med att förutom lacka taket vitt senare, så drar vi även över backspeglarna. Blir det inget bra, så lackar jag dom gröna smile Men tror det kan bli bra, får det som en linje med vita fälgar, speglar och tak på 3 olika höjdnivåer

Återkommer

Angånde färg så titta på billackering.eu smile
Har lackat min bubbla med färg därifrån o den blev blank o go så ingen skitfärg fast de billiga priserna smile

Ska kika in det. Tack för tipset smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
23 februari 2015 · 3 519 Inlägg

Skickade tillbaka breddarna jag fick från L-M-R för några veckor sedan, och bytte ut sponsen till bromsokfärg istället smile

(Breddare behövs inte. Trodde mina däck skulle ligga mera utanför skärmarna än det blev att sitta)

Vit bromsokfärg dyker upp nästa vecka smile dock målas det inte på förrens fälgarna ska monteras. Tror det kan bli jäkligt fräscht att ha det vit målat

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
24 februari 2015 · 3 519 Inlägg

Däcken är hemma, kom för nån timme sedan. Att ta bild känns lite onödigt. Men får se när dem krängs på. Lite halv dålig ekonomi just nu. Tror jag köper vit färg innan iaf, så jag har allting inhandlat.

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
27 februari 2015 · 3 519 Inlägg

Varit till en lackfirma och fått pris om en halvliter vitfärg till taket. 250kr skulle det gå på, så jag beställer därifrån när det börjar bli dags. Så får jag se om jag även lackar backspeglarna då också smile

Mer än så har jag inte att uppdatera nu. Tror det kommer bli dött i den här tråden ett tag nu då jag inte har pengar till att göra någonting. Skulle behöva kränga på däcken på fälgarna, och det är väl det som står på tur i listan....när jag får in extra pengar dvs.

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 mars 2015 · 3 519 Inlägg

Ni som vill kan nu även följa mitt bygge på Facebook cool
https://www.facebook.com/staticb5

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
lowebernstrom
3 mars 2015 · 124 Inlägg

jävligt schysst rat/militär projekt! älskar det!! Kolla gärna in mitt! smile 10poängare dethär! smile

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 mars 2015 · 3 519 Inlägg

lowebernstrom skrev:
jävligt schysst rat/militär projekt! älskar det!! Kolla gärna in mitt! smile 10poängare dethär! smile

Kul att du tycker det smile Stort tack. Dem orden behövdes nu i det bittra vädret.
Har spanat in det tidigare. Och jag vet att du kikade in min förra Passat en del när jag var i Linde wink

Senast redigerat av StaticFreak (3 mars 2015)

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
5 mars 2015 · 3 519 Inlägg

Paket idag smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-a1c950a045345ffaefe3def05b4b0936.jpg

Bromsokfärg från L-M-R
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-d1dfc2f54ad4368dbf08a9d381bc2b72.jpg

Kommer bli riktigt gutt när det sitter på plats. Vit färg bakom vita fälgar
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-1188d24a1a1bb38990b85dabb151793e.jpg

Bilen ser lite tråkig ut, men vad gör det när man vet att våren är på G
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-b327091b4483169408aaf94b4b3a1ee9.jpg

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
8 mars 2015 · 3 519 Inlägg

Ska försöka få tid i veckan, eller om det blir nästa vecka att kränga på, samt balansera alla hjul. Fälgen som har däck på nu är inte balanserat heller, så det lär göras. Sedan fylla i ordentligt med luft i alla så dem håller.

Återkommer

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
9 mars 2015 · 3 519 Inlägg

Imorgon ska däck och fälgar lämnas in för på krängning smile
Bilder kommer upp då!

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
10 mars 2015 · 3 519 Inlägg

Äntligen! Nu sitter alla däck på fälgarna. 2,5 timmes strul för att få i luft och att däcken skulle lägga sig rätt. Men det var det värt. Grymt trevlig personal och bra service! Rekommenderar FirstStop i Västerås, Bäckby om någon bor i närheten.

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-524fa921298e5dccd4911e1481843bab.jpg

Blev ju nu gråa vikter som sitter på. Men dessa tänkte jag plasti dippa vita, så dom smälter in lite bättre. Ska försöka fixa det imorgon. Hoppas min plastidip jag har hemma funkar bara, men det visar sig. Den har stått halvtom/full i snart 2år..

Återkommer smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Robban_9000
10 mars 2015 · 104 Inlägg

kommer bli så jävla grymt när coilsen och fälgarna är monterade smile

Audi A4 b7 (2007)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
10 mars 2015 · 3 519 Inlägg

Robban_9000 skrev:
kommer bli så jävla grymt när coilsen och fälgarna är monterade smile

Jo, men att bara montera kommer visserligen förändra bilen, men det är ändå mer som ska göras efter tongue haha. Tror inte fälgarna bara kommer sitta på bilen med min lack länge. Lär nog försöka fixa så det klaffar ihop med en lack nån dag eller två efteråt. Vore roligare så smile Ena dagen är bilen original, och några dagar efteråt  i min ensamhet så kommer bilen hem igen, men coils, valsat, fälgar och lack på bil inkl vitt tak osv. Borde kunna få det att funka. Mycket beror på vädret eftersom jag mestadels är ute

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang