Liva upp en riktigt dålig färg samt fylla i?

P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
24 september 2014 · 501 Inlägg

Shenare! är en 18-åring som är snål, fattig och pedant. detta går inte ihop men ska försöka hitta en lösning så kollar om det finns ett par duktiga rekondare här som har tips! smile

Jo, jag byggde om en bmw e36 som lackerades för ungefär ett år sedan med Biltemas båtlack. Är smått ljusare än alpinvit.

nu efter mycket körande så har lacken börjat typ flaga om man kan förklara så. det blir inga stenskott utan det lossar en större bit färg oftast. är ju även lite rinningar och apelsinlack.

så.. jag vill alltså få en jämn och fin lack som man kan ha att putsa på! hur ska jag gå till väga för att slipa ner en liten del av bilen, lackera och sen få det att smälta in med det andra? hur får jag bort apelsinlacken utan att förstöra och tex slipa igenom? hur får jag det att hålla så bra som går? klarlackera?

Kan skriva att det är en "2-K lack". där det ej är ingrodd skit eller annat utan jämnt och fint så ser det kanon ut smile

som sagt. kom gärna med förslag smile

Stil>Funktion
AntrE
24 september 2014 · 2 140 Inlägg

Om det lossnar en större flaga vid stenskott så är underarbetet inte korrekt utfört.

Strukturen i lacken får du bort genom att våtslipa och polera. Du får helt enkelt känna efter om du vågar ta mer eller om du ska låta det vara och polera. smile

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang