Vart hittar jag launch control till min honda crx -89?

Crxkoffe
1 oktober 2014 · 847 Inlägg

Tja! har länge undrat vart jag hittar launch control till min crx  (d16z5 motorn). Gillar ej att handla via ebay för det tar dom veckor innan man får sina produkter, några tips vad jag kan hitta sådant? betalar hellre någon 500hundring mer för att slippa vänta i en månad.. alla tips är välkomna. Kan ej riktigt 100 vilken jag ska ha så om ni har någon erfarenhet så skulle det hjälpa enormt mycket smile tack på förhand!smilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmile

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
baltis
1 oktober 2014 · 1 948 Inlägg

Du är alltså ute efter en mannick som begränsar maxvarvet till typ 3000rpm vid fullgas vid stillastående och sen när du börjar rulla så är varvspärren "som vanligt" igen?
Borde väl inte vara några problem att programera i sprutet, hondat är väl poppis till honda?

burnin_rubber
2 oktober 2014 · 220 Inlägg

hade funktionen i min civic vti.gick att programera i originalsprutet med P24?!? box..

Glesmark
2 oktober 2014 · 1 938 Inlägg

Skulle säga att du krånglar till det onödigt med att skaffa launch på en typ original sugmotor.
Håll önskat varv med högerfoten istället, enklare och billigare launch kan du inte hitta.

Etingelholm
2 oktober 2014 · 979 Inlägg

antar att det du önskar är en två-steps launch. När tändning & bränsle bryter så det slår knallar? då måste du byta till hondata om du ska ha det. En vanlig launch är som varvstoppet. Man sätter in en gräns då du max kan varva tex 3000rpm med kopplingen netryck. En vanlig launch är inget kul alls, så du kan lika väl gasa upp till önskat varvtal. En två steps launch kostar pengar. så ja....

Hpc
Honda Civic Ek4 "K24" (1997)
burnin_rubber
2 oktober 2014 · 220 Inlägg

på min moddade civic vti gjorde det stor nytta vid race att inte behöva "hitta" det optimala varvet varje gång utan bara trycka ned gasen i botten och varvet hamnade på önskat varvtal direkt.
så helt onödigt kan jag inte säga att det är..åtminstone inte på vti modeller..

Glesmark
2 oktober 2014 · 1 938 Inlägg

burnin_rubber skrev:
på min moddade civic vti gjorde det stor nytta vid race att inte behöva "hitta" det optimala varvet varje gång utan bara trycka ned gasen i botten och varvet hamnade på önskat varvtal direkt.
så helt onödigt kan jag inte säga att det är..åtminstone inte på vti modeller..

Så du menar att det inte blir samma sak om man håller varvet med högerfoten alltså?
Vet man vart man skall sätta varvstoppet så vet man ju i vilket varvtalsområde man bör hålla gasen, förstår inte riktigt varför det inte skulle vara onödigt.

Glesmark
2 oktober 2014 · 1 938 Inlägg

AnderssonE30 skrev:
antar att det du önskar är en två-steps launch. När tändning & bränsle bryter så det slår knallar? då måste du byta till hondata om du ska ha det. En vanlig launch är som varvstoppet. Man sätter in en gräns då du max kan varva tex 3000rpm med kopplingen netryck. En vanlig launch är inget kul alls, så du kan lika väl gasa upp till önskat varvtal. En två steps launch kostar pengar. så ja....

Vanlig launch? Tvåstepslaunch?
Antar att du menar vanligt varvstopp, och med det senare vanlig launchkontroll.

Skall det knalla så skall du inte bryta tändningen, man backar tändningen och skicka på mer bränsle.
Detta gör man oftast på turbobilar, för att bygga laddtryck inför starten.
En sugmotor behöver egentligen inte launch för att komma iväg, då den har samma effekt vid ett vist varvtal oberoende av laddtryck.
Därför tycker jag launch på en sugmotor är överflödigt och onödigt.

burnin_rubber
3 oktober 2014 · 220 Inlägg

mer en latmask funktion ser jag det som Glesmark.
Man slipper använda skallen och bara fokusera på starten.
Så lite onödigt kanske det är ändå..men jäkligt praktiskt!

Abuzer
3 oktober 2014 · 23 Inlägg

Du har Launch i din org Box.

Du kan chippa Boxen

caromania Forummoderator
3 oktober 2014 · 9 296 Inlägg

Abuzer skrev:
Du har Launch i din org Box.

Du kan chippa Boxen

Nja det beror på vilken box han har. Alla PM7-boxar är inte chipbara "egentligen" och det bör vara en PM7 i en z5.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Micha-J
3 oktober 2014 · 159 Inlägg

Pm7 90-91 är Chip/mappningsbara

caromania Forummoderator
3 oktober 2014 · 9 296 Inlägg

Micha-J skrev:
Pm7 90-91 är Chip/mappningsbara

Ah. Lite som jag trodde, en 89 har en gammal PM7... Bättre sikta på en nyare ecu då, eller en PP5 som man hittar i Rover, som plockade russinen ur Hondakakan.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Crxkoffe
3 oktober 2014 · 847 Inlägg

Hittade en, bättre o ha en launch control än att hålla med foten om man är lat, skit i om det är billigare launch control är bra mycket bättre än högerfoten, hittade en Bee-R Launch control step 2 som är till för honda smile

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
caromania Forummoderator
3 oktober 2014 · 9 296 Inlägg

Crxkoffe skrev:
Hittade en, bättre o ha en launch control än att hålla med foten om man är lat, skit i om det är billigare launch control är bra mycket bättre än högerfoten, hittade en Bee-R Launch control step 2 som är till för honda smile

Passar den Din Honda?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Crxkoffe
3 oktober 2014 · 847 Inlägg

caromania skrev:

Crxkoffe skrev:
Hittade en, bättre o ha en launch control än att hålla med foten om man är lat, skit i om det är billigare launch control är bra mycket bättre än högerfoten, hittade en Bee-R Launch control step 2 som är till för honda smile

Passar den Din Honda?

Japp det gör den smile

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
4 oktober 2014 · 13 673 Inlägg

burnin_rubber skrev:
på min moddade civic vti gjorde det stor nytta vid race att inte behöva "hitta" det optimala varvet varje gång utan bara trycka ned gasen i botten och varvet hamnade på önskat varvtal direkt.
så helt onödigt kan jag inte säga att det är..åtminstone inte på vti modeller..

hur gör du när du ska starta på ett annat ställe där det är sämre asfalt och 15grader kallare mark?

inget slår en fot när det gäller turbolösa bilar.
annars får man sitta och pröva sig fram varje gång genom att ratta på en lite skruv eller nått vid varje startförsök sen när man byter ställe är det bara att göra om det.

fästet är aldrig det samma.
på ett turbo åk är det en helt annan grej där har man det för att få igång turbon genom att flytta ut förbränningen så snurran snurrar på mer från grunden

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Glesmark
4 oktober 2014 · 1 938 Inlägg

Growe skrev:

burnin_rubber skrev:
på min moddade civic vti gjorde det stor nytta vid race att inte behöva "hitta" det optimala varvet varje gång utan bara trycka ned gasen i botten och varvet hamnade på önskat varvtal direkt.
så helt onödigt kan jag inte säga att det är..åtminstone inte på vti modeller..

hur gör du när du ska starta på ett annat ställe där det är sämre asfalt och 15grader kallare mark?

inget slår en fot när det gäller turbolösa bilar.
annars får man sitta och pröva sig fram varje gång genom att ratta på en lite skruv eller nått vid varje startförsök sen när man byter ställe är det bara att göra om det.

fästet är aldrig det samma.
på ett turbo åk är det en helt annan grej där har man det för att få igång turbon genom att flytta ut förbränningen så snurran snurrar på mer från grunden

Tack.

Crxkoffe
7 oktober 2014 · 847 Inlägg

Tja! Har hittat denna sidan nu, här skriver dom allt möjligt om launch control, vågar man installera det? http://skogenracing.editboard.com/t7800 … ch-control

den jag köpt är denna: http://www.ebay.com/itm/BEE-R-REV-LIMIT … 43bf1db7b5

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Crxkoffe
7 oktober 2014 · 847 Inlägg

Den är gjord för honda men kan motorerna gå sönder av detta? väldigt tacksam för svar, vet ni hur man installerar får ni gärna förklara det med smile

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang