Vart hittar jag launch control till min honda crx -89?

caromania Forummoderator
7 oktober 2014 · 9 296 Inlägg

Alltså nu låter jag gnällig och negativ, men jag tvivlar på att den där passar din bil rakt av eftersom din modell inte finns med. Allt går, men om du frågar hur man gör trots att de sannolikt skickat med en instruktion så låter det knepigt.

Att stå och varva 3000 är ingen fara för motorerna. Kopplingen tar säkert lite stryk tillsammans med växellådslager, drivknutar och däck, men du ska ju inte använda den 20ggr om dagen?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Crxkoffe
7 oktober 2014 · 847 Inlägg

caromania skrev:
Alltså nu låter jag gnällig och negativ, men jag tvivlar på att den där passar din bil rakt av eftersom din modell inte finns med. Allt går, men om du frågar hur man gör trots att de sannolikt skickat med en instruktion så låter det knepigt.

Att stå och varva 3000 är ingen fara för motorerna. Kopplingen tar säkert lite stryk tillsammans med växellådslager, drivknutar och däck, men du ska ju inte använda den 20ggr om dagen?

nejnej asså instruktioner fick jag med, men fattar inte helt hur man ska göra ändå, jävla massa skit på det pappret tongue

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
caromania Forummoderator
7 oktober 2014 · 9 296 Inlägg

Crxkoffe skrev:

caromania skrev:
Alltså nu låter jag gnällig och negativ, men jag tvivlar på att den där passar din bil rakt av eftersom din modell inte finns med. Allt går, men om du frågar hur man gör trots att de sannolikt skickat med en instruktion så låter det knepigt.

Att stå och varva 3000 är ingen fara för motorerna. Kopplingen tar säkert lite stryk tillsammans med växellådslager, drivknutar och däck, men du ska ju inte använda den 20ggr om dagen?

nejnej asså instruktioner fick jag med, men fattar inte helt hur man ska göra ändå, jävla massa skit på det pappret tongue

Hur vet du att manicken passar?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Crxkoffe
7 oktober 2014 · 847 Inlägg

caromania skrev:

Crxkoffe skrev:

caromania skrev:
Alltså nu låter jag gnällig och negativ, men jag tvivlar på att den där passar din bil rakt av eftersom din modell inte finns med. Allt går, men om du frågar hur man gör trots att de sannolikt skickat med en instruktion så låter det knepigt.

Att stå och varva 3000 är ingen fara för motorerna. Kopplingen tar säkert lite stryk tillsammans med växellådslager, drivknutar och däck, men du ska ju inte använda den 20ggr om dagen?

nejnej asså instruktioner fick jag med, men fattar inte helt hur man ska göra ändå, jävla massa skit på det pappret tongue

Hur vet du att manicken passar?

det ska den göra, hörde med dom jag köpte den av smile hittade denna videon på youtube nu, men vart sitter den grejen han visar med 1miljon kablar? vart den sitter på min -89a? https://www.youtube.com/watch?v=j4EQQdyf0I8

du kan börja kolla på ca 9.40 så förstår du vilka kablar jag menar

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Crxkoffe
7 oktober 2014 · 847 Inlägg

föresten om jag står på neutral och bara gasar kan ju inte kopplingen gå sönder va? bara om jag har växel i och ska köra iväg? då slits den bara menar du?

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Mack Forum- och sitemoderator
7 oktober 2014 · 26 111 Inlägg

Crxkoffe skrev:
föresten om jag står på neutral och bara gasar kan ju inte kopplingen gå sönder va? bara om jag har växel i och ska köra iväg? då slits den bara menar du?

Ja, det är när du dumpar kopplingen på höga varv som det börjar slitas ut delar..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Crxkoffe
7 oktober 2014 · 847 Inlägg

Mack skrev:

Crxkoffe skrev:
föresten om jag står på neutral och bara gasar kan ju inte kopplingen gå sönder va? bara om jag har växel i och ska köra iväg? då slits den bara menar du?

Ja, det är när du dumpar kopplingen på höga varv som det börjar slitas ut delar..

Okej, så med andra ord kan jag stå på neutralen och smälla o leva? utan att koppling och låda far illa? smile

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Mack Forum- och sitemoderator
7 oktober 2014 · 26 111 Inlägg

Crxkoffe skrev:

Mack skrev:

Crxkoffe skrev:
föresten om jag står på neutral och bara gasar kan ju inte kopplingen gå sönder va? bara om jag har växel i och ska köra iväg? då slits den bara menar du?

Ja, det är när du dumpar kopplingen på höga varv som det börjar slitas ut delar..

Okej, så med andra ord kan jag stå på neutralen och smälla o leva? utan att koppling och låda far illa? smile

Kopplingen tycker nog inte det spelar så stor roll, men det är väl aldrig bra att "smälla och leva" för någon motorkomponent..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Crxkoffe
7 oktober 2014 · 847 Inlägg

Mack skrev:

Crxkoffe skrev:

Mack skrev:

Ja, det är när du dumpar kopplingen på höga varv som det börjar slitas ut delar..

Okej, så med andra ord kan jag stå på neutralen och smälla o leva? utan att koppling och låda far illa? smile

Kopplingen tycker nog inte det spelar så stor roll, men det är väl aldrig bra att "smälla och leva" för någon motorkomponent..

Okej, nejdå det förstår jag, men blir inte timmar i sträck smile tack för hjälpen

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang