Köpråd bil, billig i drift, skatt och försäkring.

Leif123
3 oktober 2014 · 105 Inlägg

Hej! Hjälper en kompis med köp av bil och skulle behöva lite tips från er smile

Han har några krav:

* Inköpspris 5-10k
* Billig skatt/försäkring
* Billiga reservdelar/normalpris
* Låg bensinförbrukning

Han bryr sig inte om utseendet eller om den är stor eller liten, Ska fungera bra fram och tillbaka till skolan smile

Mvh

Tumbleweed
3 oktober 2014 · 1 711 Inlägg

Hej!

Honda civic, crx eller Mitsubishi lancer är bra pigga o soppesnåla! Lätt bil o billig i skatt.

Mvh

Ford Coupe "The TumbleWeed" (1930)
Oldsmobile Hurst S/C "Super Competition" (1969)
Volvo T27 hotrod "The Psycho Shifter" (1967)
simlar
3 oktober 2014 · 5 539 Inlägg

Nissan Micra, Toyota Starlet från före -90

Inte krocksäkra eller bekväma för fem öre men klarar alla kraven wink Drar 0,5L/mil stadskörning och skatt på runt 700kr/år, reservdelar kostar ungefär som till alla andra 80-talsbilar.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
IceEyes Varningar: För många..
3 oktober 2014 · 2 552 Inlägg

Toyota Corolla? Hyfsat ekonomisk ur alla avseenden och erkänt pålitlig smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Slash Saabifierad
3 oktober 2014 · 2 026 Inlägg

Saab OG900, kalasbra bilar, drar inte mycket, man får plats med det mesta, lättmekade, billig försäkring

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Tumbleweed
3 oktober 2014 · 1 711 Inlägg

simlar skrev:
Nissan Micra, Toyota Starlet från före -90

Inte krocksäkra eller bekväma för fem öre men klarar alla kraven wink Drar 0,5L/mil stadskörning och skatt på runt 700kr/år, reservdelar kostar ungefär som till alla andra 80-talsbilar.

Nissan micra glömde jag med, lättmeckat o allt billigt!!!

Tummen upp för micra!

Leif123
3 oktober 2014 · 105 Inlägg

simlar skrev:
Nissan Micra, Toyota Starlet från före -90

Inte krocksäkra eller bekväma för fem öre men klarar alla kraven wink Drar 0,5L/mil stadskörning och skatt på runt 700kr/år, reservdelar kostar ungefär som till alla andra 80-talsbilar.

Tumbleweed skrev:

simlar skrev:
Nissan Micra, Toyota Starlet från före -90

Inte krocksäkra eller bekväma för fem öre men klarar alla kraven wink Drar 0,5L/mil stadskörning och skatt på runt 700kr/år, reservdelar kostar ungefär som till alla andra 80-talsbilar.

Nissan micra glömde jag med, lättmeckat o allt billigt!!!

Tummen upp för micra!

Han verkar vara sugen på nissan micra, Är det någon modell som man ska passa sig för? Årtal m.m.?

Tumbleweed
3 oktober 2014 · 1 711 Inlägg

Leif123 skrev:

simlar skrev:
Nissan Micra, Toyota Starlet från före -90

Inte krocksäkra eller bekväma för fem öre men klarar alla kraven wink Drar 0,5L/mil stadskörning och skatt på runt 700kr/år, reservdelar kostar ungefär som till alla andra 80-talsbilar.

Tumbleweed skrev:

simlar skrev:
Nissan Micra, Toyota Starlet från före -90

Inte krocksäkra eller bekväma för fem öre men klarar alla kraven wink Drar 0,5L/mil stadskörning och skatt på runt 700kr/år, reservdelar kostar ungefär som till alla andra 80-talsbilar.

Nissan micra glömde jag med, lättmeckat o allt billigt!!!

Tummen upp för micra!

Han verkar vara sugen på nissan micra, Är det någon modell som man ska passa sig för? Årtal m.m.?

Jag kan rekommendera 98-99 nångång, viktigt är att lyssna på motorn varmkörd, det är kamkedja, och skramlar den är det bara kika vidare. Jag ordnade en till min mor (körde v70 innan) och hon är extremt nöjd! Lättkörd, lättparkerad, billig skatt o försäkring, och mycket lätt meckad. Men när du provkör bilen, så ska motorn köras varm och var kräsen, där finns många till salu och den ska låta bra o kännas bra. Lycka till med bilförmedlingen ;-)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang