5057
Sök

Motorbyte v 70 glt till 850 glt

2 Inlägg
15 oktober 2014
Trådstartare
#1
Vad passar eller inte ,fått olika svar.. Jag har en v 70 glt årsm. 00.a gamla karossen..Koppling slut och motorn har gått 38 tusen mil ..Har fått reda på motor från en 850 glt ,som har bara gått 13000mil..
Kan man byta motor till denna...mvh mats r

Forummoderator
26 547 Inlägg
15 oktober 2014
#2
Klart du kan byta, men du har ju ett nyare styrsystem än den äldre 850:in..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

2 Inlägg
15 oktober 2014
Trådstartare
#3
bara att behålla mitt styrsystemet alltså...,låter ju inte så svårt...eller vad felar givare ???

Forummoderator
26 547 Inlägg
15 oktober 2014
#4
matsroden skrev:
bara att behålla mitt styrsystemet alltså...,låter ju inte så svårt...eller vad felar givare ???

Du torde ju kunna behålla givare, boxar, kabelstam och insprutet och helt enkelt byta ut det gamla på den äldre motorn.

Någon får dock rätta mig om jag har fel i mitt påstående?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

8 277 Inlägg
15 oktober 2014
#5
Visst går det att få dit 850-motorn, men den har andra motorfästen. Sen är det en del tekniska skillnader mellan motorerna som gör det lite knepigare också.


Forummoderator
26 547 Inlägg
15 oktober 2014
#6
Marlboroman skrev:
Visst går det att få dit 850-motorn, men den har andra motorfästen. Sen är det en del tekniska skillnader mellan motorerna som gör det lite knepigare också.

Antalet ventiler mm skiljer, eller hur?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

8 277 Inlägg
15 oktober 2014
#7
Mack skrev:
Marlboroman skrev:
Visst går det att få dit 850-motorn, men den har andra motorfästen. Sen är det en del tekniska skillnader mellan motorerna som gör det lite knepigare också.

Antalet ventiler mm skiljer, eller hur?

Samma antal ventiler. Däremot så är det ett annat block och en annan topp med enkel vvt(?). Det är väl ett annat insug + elektroniskt spjäll, troligen annat svänghjul. Sen är det säkert en massa småsaker till.


847 Inlägg
15 oktober 2014
#8
Jag hade tänkt göra tvärtom o slänga i en nyare i min 850. Men det rådde en volvomek mig verkligen inte att göra. Som det är sagt innan så stämde tydligen inte motorfästena.



Sök