Hej Ja som sagt de e min första renovering och ja hoppas på tonvis med kommentarer, detta är något som kommer att både synas och höras. Min förhoppning är att få in en 427 big block med växellåda från camaro zl1. Men vi får se... Visa mer
Nu så e de dags. Har aldrig tidigare gjort något liknande, så det är väl på tiden. Tanken är att rensa och renovera en R33 GTR totalt och förhoppningsvis få i en V8. Målet är simpellt och snyggt med massor av effekt. Ja jag vet 4wd är ett minneblott Hopas på roliga kommentarer och idiot förklaringar. Jag ger mig in i ett bygge som blir hatat av alla, men de e lite jag. Har redan fusk startat projektet genom att rena ur hela bilen, så nu e de blästring på gång Fortsättning följer / Niclas
Hej Oj va roligt att de följs Kan meddela att de kommer snart upp lite nya bilder och rolig info. Det blir lite sido projekt på bilen under tiden. Hittar alltid på något Nu ska de bli kolfiber tak. Ja ett riktigt
Hej igen Idag har ja beslutat att gjuta kolfiber tak. Hmm, har aldrig gjort detta innan, men de e inte mycket jag har gjort så varför inte börja någon gång Det som hanns med idag var släppmedel och gelcoat. Vi får se när polyestern kommer på för form gjutning, men de ska väl lösas så fort som möjligt. Tips och ideer mottages. Blir detta bra så gjuter jag kanske mer delar till bilen också.
Antar att du försöker länka bilden direkt från din profil, är lite tveksam till att det fungerar. Om du öppnar bilden i en ny flik och kopierar in den länken istället, borde det gå.
Gelcoaten på sedan. Så nu väntar formen bar gjutas på detta. Ni som är seriöst inresserade av detta kommer en steg för steg guide läggas upp längre fram hur man gjuter kolfiber på riktigt.
Bilen ska iväg på fredag till blästring så får vi se när den kommer tillbaka