Hej Ja som sagt de e min första renovering och ja hoppas på tonvis med kommentarer, detta är något som kommer att både synas och höras. Min förhoppning är att få in en 427 big block med växellåda från camaro zl1. Men vi får se... Visa mer
Idag blev de ställnings bygge, inte mycket att hurra över, men den går att rulla iaf.
Motorn är nog fastställt till 99% Det lutar åt en 427 big block med kompressor matning. Så basic de bara går. Inga datorer eller sådant. Observera att målet är att få den gatlaglig.
Fortsatt trevlig kväll imorgon hoppas vi på form gjutning / Niclas
Jätte roligt med så mycket positiv respons. Har bara fått klagomål innan, men här verkar ni vara mer öppensinniga. Hehe tumbleweed de räcker nog inte ens med 7liter Men det är inget jag hade tänkt bygga för att locka unga miljöpartister med.
Som vanligt när man grejar med bilar blir inget som planerat. Dessutom sambo, hus och två barn. Formgjutning var inte på tal om att lösa idag, men de blev lite blästring och lackering av befintliga delar
Lägger upp lite bilder på dagens verk.
lite hur det ser ut innan och efter, men de förstod ni nog.
Hej Nu var det ett tag sedan uppdatering senast, men nu kommer det lite grann. I tisdags åkte bilen till blästring och det gick väl sådär, fick punktering och bärgarn fick komma och ställa allt till rätta. Men nu är bilen redo och det tar väl et par veckor innan den är tillbaka i min ägo igen. Där efter väntar en rostskyddsgrund och lackering. So far so good. Lite mer delar har under tiden blivit lackade slänger upp lite bilder på veckans bravader.
På väg till blästring [img]http://www1.garaget.org/gallery/images/197/196256/196256-5f7b42c89f8f1793b919420f1e082431_large.jpg/img]
Delar från lack
Mer från lack
Hoppas snart kunna lägga upp bilder på bilen när den är på blästring. Kul att få se en helt ren bil Tack för mig så länge på återseende. /Niclas
Idag sitter jag mest och väntar på min bil. Det känns tomt utan den Men undertiden tänkte ja försöka planera så mycket som möjligt. Jag ville bygga en snygg instrument panel med lite simpla mätare, typ vatten temp, rpm, oljetryck, bränsle nivå. Men inga blinkande styling saker utan riktigt bra grejer stilrent och racing e trenden ja försöker hålla. Så min fråga är om det är några som sitter på lite ideer va man skulle kunna göra och tips på bra mätare. Lägg gärna en bild. Ha de gott / Niclas