Grejar lite smått med bilen ibland på ledig tid, funderar fortfarande på den senaste felkoden. Ska ta tag i det här med att provtrycka på insugsidan. Tänkte ta tag i det här med dörrsidorna, men bänken var full verktyg och annan bråte. Så röja undan bråten och leta fram krokar och börja hänga upp verktyg då. Upptäckte då att dem perforerade masoniten inte satt ordentligt, det saknades 2 lister bakom den. Kom på att jag hade en tavla i plåt liggande som ja hängde upp istället, men blev ju inte så snyggt att blanda så ja lyckades hitta en till likadan på Jula.
Sen var det dags för dörrsidorna...
När ja inte hittade något bra att göra hål med, så gav jag upp för kvällen...
Idag blev det fix med badrummet, och när man behöver verktyg så får man skicka sambon på inköpsrunda. Den här prylen fick hon med sig hem, vilket funkade perfekt till det vi behövde den till. Dessutom kommer den funka kanon till den lilla ombyggnaden av dörrsidorna med! Senare i veckan kommer det sitta högtalare i dom.
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi Urquattro saloon -84 urq sedan
Bruksbilen Citroën eC4 Citroën eC4
Har tyvärr inte fått skivorna till lådan än, så det poppar dåligt. Sen har ja inte fått dit dörrsidorna än. Steget är i alla fall inkopplat på 3,5orna fram och ett par 5,25” i bakdörrarna. Jämnfört med excursionstegen så är diskanten mycket behagligare i DD steget.
Då centrallåset har fungerat lite hur som helst så fick ja tips om att löda om kretskortet till motorn. Sagt å gjort, det gick åt helvete totalt. Bara att skaffa fram en annan enhet.
Sen börjar förarsidan komma på plats, har dämpat dörren och dragit igenom högtalarkabel. Har också bytt kabeln till RS2 speglarna, så dom funkar nu. Är visst bara 5 år sen man bytte speglar. Tyvärr så är alla nedre fästen i dörrsidan trasiga, så ja måste se om ja kan skruva fast en plåtbit i plasten som kan hålla fast den mot dörren.
Saknade tätning under speglarna, så jag hittade lite brun tätningslist och kladdade dit. Skulle haft svart egentligen, men hade ingen kvar hemma.
Ibland funderar man på vad det är man sysslar med egentligen. Förarsidan plockades av igen, för att bygga nya fästen. Man kanske skulle haft något stadigare än Kinesiskt fulstål, men det var vad jag hade just nu. Har kanske en annan lösning som ja ska titta på, men såhär blev det nu i alla fall.
Inkoppling blev på ett Excursionsteg, då DD-steget för tillfället är fullt. Å det här trasslet ska fixas till det med vad det lider. Det blev i alla fall provspelning! Jäklar vad bra det lirar. Efter en stunds test så börjar högersidan att skramla, känner lite på dörrsidan och då sitter dörrfacket löst. Bara att riva ner igen och dra ett par självborrande skruv från insidan. Så nu är det stadigt!
Har inte så mycket att visa, men blev rätt besviken när ja skulle ut och åka och hade världens generatorvin i högtalarna. Så det var ju bara att ge sig på och fixa. Började med att jorda stereons chassi, som gjorde att det blev lite bättre. Sen fick jag flytta jorden till excursionsteget till batteriet, som jag tidigare gjort med DD steget. Fortfarande lite surr kvar, istället för en RCA kabel in i Excursionsteget och en ut till DD steget så splittade jag RCAn till båda stegen. Då blev det tyst!
Sen fick jag en påminnelse om att ena helljuslampan inte lös. Hade ju tidigare stoppat dit en ny som blinkade ett par gånger när jag testade förra året, sen har jag förträngt det. Trodde först att det var ett relä eller spaken som pajat igen. Var ju bara så enkelt som lite oxid på jordningen i strålkastaren, så det var ju bara att slipa av och köra.
Gjorde en liten felberäkning på djupet, så ja hade 8mm mellanrum från magnet till bakre väggen. Magneten är dessutom ventilerad, så det fick bli en distansring. Ska se om ja kan göra det lite snyggare innan lådan kläs in.
En speakon kontakt så att man smidigt kan plocka ur lådan vid behov.
Nästan på plats i bilen, blir tight å bra när den kommer tillrätta!