3720
Sök

Byte av stereo - Peugeot 206

2 Inlägg
5 november 2014
Trådstartare
Tjena!
Är helt ny på forumet & dessutom helt ny på bilar..
Har köpt mig en peugeot 206 -03 och första prioritering var att byta ut stereon & högtalare.
Har nu tryckt in en pioneer x5600bt i bilen och fått igång den, var lite googlande innan jag klurade ut hur jag skulle göra för att spara minnet i huvudenheten men det löste sig!
Nu till mina för mig komplicerade problem (helt okunnig på området) som jag hoppas att någon kan svara på..
När jag vrider av nyckeln så stänger inte stereon av sig, den fortsätter bara att vara på, har googlat en hel del men kan inte riktigt komma underfund med hur fan det ska gå till..
Sen till min andra fråga, finns det någon sorts adapter/tillvägagångsätt för att få original-rattstyrningen att fungera till den nya stereon? Har inte lust att slänga iväg flera tusenlappar på en sån här liten sak men om det finns en enkel lösning på det här vore jag tacksam för svar!

Tack så länge /okunnig nisse smile

268 Inlägg
5 november 2014
Det värkar som du har kopplat strömmen till konstantström. Skall vara mot tändningen på bilen så när bilen stängs av så stängs stereon av också.

När det gäller rattfunktionen så finns det tyvärr ingen billig lösning. För jag ar sugen till min egen peugeot 206 men tyvärr kostade kablaget till just min stereo ca 2600 kr.

2 Inlägg
5 november 2014
Trådstartare
Hur menar du med att jag kopplat till konstantströmmen? Det enda jag gjorde var att jag kopplade ihop dom 2 kablagen som satt i min gamla stereo, stoppade i dom i adaptern som jag fick med min stereo och sen körde igång.. Är som sagt totalt värdelös på sånt här men jag tänkte mig att dom kablarna skulle vara rätt kopplade eftersom det fungerade på den gamla orginalstereon?

268 Inlägg
5 november 2014
Vänster fram +. Vit.
Höger fram +. Grå.
Vänster fram -. Vit/ svart.
Höger fram -. Grå/sart.
Vänster bak +. Grön. Höger bak +. Lila.
Vänster bak -. Grön/svart.
Höger bak -. Lila/svart.
Mute. Gul/svart.
Acc (Tändningsplus). Röd.
Remote. Blå/vit.
Memory (Minnesplus). Gul.
Svart. Jord.

GUL = konstantström
RÖD = till tändningen

sedan bör det fungera.

för kopplar du båda på konstantström så stänger stereon inte av sig när bilen stängs av.

Jag vet att jag är tvungen att koppla tvärtom i min stereo. men tror det har med mitt iso-kablage att göra dock.
Senast redigerat av Szummi (5 november 2014)

Sök