Bygga egna midjelister.

RBBN
10 november 2014 · 76 Inlägg

Som rubriken lyder så söker jag material att kunna bygga ett par midjelister utav.

köpte mig en toyota supra mkII att ha som vinterbil.
passade på att lacka om den och de befintliga midjelisterna var rätt illa tilltyggade så det gick i soparna.

nu till min fråga, har sökt frenetiskt efter något liknande material att kunna bygga nya lister av.
ett krav är att det är i plast och 50mm höga och minst 1200mm långa. har kollat runt på bauhaus utan något vidare resultat. att beställa nya lister finns inte på kartan då det kostar en förmögenhet och finns inte att få tag på i sverige.

så har ni några tips på hur man kan gå till väga för att tillverka egna utan allt för mycket jobb, gärna tips om vart man kan köpa lämpligt material.

kan tilläggas att dessa ska skruvas fast i karossen så det behövs inga clips eller liknande.

Tack på förhand!

Senast redigerat av RBBN (10 november 2014)

Maxen Teknisk
10 november 2014 · 328 Inlägg

Vet inte riktigt vilka krav du har, men du kan ju prova att kika på "fenderlist". Finns hos båttillbehörsaffärer.

Hellre veta lite om mycket, än mycket om lite.
Volvo 940 - T5 "Superstar" (1991)
RBBN
10 november 2014 · 76 Inlägg

Maxen skrev:
Vet inte riktigt vilka krav du har, men du kan ju prova att kika på "fenderlist". Finns hos båttillbehörsaffärer.

kan du länka ?

Maxen Teknisk
10 november 2014 · 328 Inlägg

Finns ju en uppsjö av olika sorter på det. Tänkte inte direkt på något särskilt fabrikat eller firma. Är nog Google som funkar bäst där.

Lägger till ett exempel iaf:
http://www.kuntze.se/produkter/gummilis … erlist-393

Hellre veta lite om mycket, än mycket om lite.
Volvo 940 - T5 "Superstar" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang