Summering av Mantorp:
Bilen kändes typ som vanligt. Märkte inte direkt av bussningsbytet alls förutom att alla vägojämnheter på vägen till och från Mantorp transporterades mer linjärt upp i ryggraden
Men jag kan lita på bilen mer nu och började bromsa långt senare än vad jag gjort tidigare så det blev en rätt stor förbättring på varvtiden. Från 1:48,21 till 1:42,80. Gissningsvis skulle jag säga att 90% är från långa rakan där jag bromsade mycket senare i år, säkert 90 meter. Det var riktigt kul att få förbättra tiden så pass mycket
Summering av Kinnekulle "Avancerad förarkurs"
Detta var långt ifrån vad jag förväntat mig då jag trodde att namnet på kursen hade något med dess innehåll att göra... Sadly not! Denna kursen hade ett flertal deltagare som aldrig kört bana tidigare och den gruppen blev jag inslussad i eftersom jag inte hade en Porsche... (två grupper) Så det blev som det ganska ofta blivit tidigare, Jag halvgasar hela kurvpartiet blir ifrånkörd på rakan för att komma ikapp under bron... sjukt störigt. fick kanske 4-5 helt fria varv utan störning men inget av dem var efterföljande så jag hade svårt att få flyt. Sen blev det varmt och jag kände för första gången att jag körde på R888:ornas gräns och de gick för varmt. Efter halva dagen ställde jag in dämparna bak hårdare och fick grymt mycket bättre respons i bilen vilket var väldigt behövligt när det blev svampigt med Toyosarna. Så till slut efter en hel dags nötande så började tiderna sitta och jag gick från 1:07,53 till 1:07,08. Jag är inte nöjd men det får duga. Jag hoppas på bättre flyt med Opelklubben sen i höst.
En liten bild också
![https://c7.staticflickr.com/2/1479/26725526806_ac42fbdc3d_z.jpg]()
Planen innan nästa körning är kamremsbyte, ventiljustering och mer camber fram.
Jag har ett slitage på R888:orna som tydligen kan tyda på för lite camber.
Jag har idag ca 2 grader fram och bak men ska öka till 3 grader fram och se hur det sliter.