Detta ska bli min hobbybil för bankörning. Slutmålet är under 1000 kg och 300 Whp. Den kommer byggas som ren banbil MEN den ska vara 100% besiktningsbar. Receptet för 300 whp har startat K20 är inhandlad!
" mer eller mindre mentalt labila skåningar med ett förflutet i de vackra norrländska skogarna och släktskap med Sveriges genom tiderna mest sadistiska tandläkare.." Skåningar? SKÅNINGAR?! Svär inte i kyrkan!
" mer eller mindre mentalt labila skåningar med ett förflutet i de vackra norrländska skogarna och släktskap med Sveriges genom tiderna mest sadistiska tandläkare.." Skåningar? SKÅNINGAR?! Svär inte i kyrkan!
I kyrkan svär jag mer än gärna och nu när det närmar sig så behöver jag ju psyka dig
Kinnekulle avklarat med ett riktigt bra flyt trots att jag bara körde två stinter i torrt.
1:05.82 !!! Sjukt nöjd men nästa gång ska jag slå 1:03.94. Mina R888 är nu slut och jag kommer antagligen köra Kumho V70A Men jag är osäker på om man ska ta Hard eller Medium? Någon här som har input?
Sen förutom nya däck så skulle jag inte skruva mer på denna kaross innan jag börjar att flytta allt till den röda MEN sådana tankar håller inte länge...
Bakre skivor från Jazz Hybrid 262 mm vs 242 mm
Jag kommer att bygga ut bakre original ok med en spacer.
Främre skivor från MG ZR 282/25 mm vs 262/21 mm
Främre ok från en Legend
Legend-oken och ett bak-ok är inlämnade till Bil & Industribroms i Bromma för översyn 8)
... jag har suttit och funderat över om det är någon slags kuggfråga. ... "Frågan är nu om jag behöver nya fälgar" Jamen de är väl klart du gör? OM frågan någon gång kommer upp, så är svaret per automatik JA! inte mycket att snacka om
Turbo? No. Balls! Honda Prelude 2,2 Bus-bygge
Chevrolet S10 4,3 Ful-bygge "Ecodriving is for poor people"
... jag har suttit och funderat över om det är någon slags kuggfråga. ... "Frågan är nu om jag behöver nya fälgar" Jamen de är väl klart du gör? OM frågan någon gång kommer upp, så är svaret per automatik JA! inte mycket att snacka om
Haha ja det är väl inte mycket att göra då annat än att beställa.
Work Equip! hade varit klockrent eller något från Advan, det kan inte bli fel
Nu är det bestämt iaf ...
Börjat skruva ihop bakbromsarna med den nya setupen. Bromsskivor från Jazz Hybrid -13 och original-ok utflyttade med spacers gjorda av Folke på RoF Teknik
Som synes så använder jag inte hela skivans yta men det är mer massa som kan absorbera värme och det viktiga är att bromsarna är ändrade så att SFRO blir glada när jag besiktar med nya motorn sen. (Jag har diskuterat denna setup med SFRO och fått svar att det bör funka)(Det är ju inte mindre yta för beläggen än tidigare)
Funkar det inte får jag kolla på en annan variant, men det är klurigt med uppgradering av bakbromsar för det är så få som gör det.
Väntar nu bara på belägg så är bilen körklar för årets banpremiär på Mantorp.