Varför måste dom?

Schnitzer
24 juni 2005 · 10 Inlägg

Varför måste folk styla sina bilar till en gräns där det inte är snyggt längre, till exempel när man sätter på överdrivet stora vingar (dom får ju knappast bättre downforce) och fronter med splitters som sticker ut 15-20 cm från bilen, det ser ju bara illa ut, man ska ju inte inte bygga så att man inte kan se vad det är för bil som man har utgått från!?

Bygg snygga bilar men låt det inte gå till överdrift. Någon som håller med mig?

j0jje_
24 juni 2005 · 125 Inlägg

varför måste dom? det känner jag igen!? på autopower va? men visst det är ju alltid snyggare med måttlig styling än jätteextrem men en del gillar ju extrema bilar så då tycker jag vi låter ha det så!!

Schnitzer
24 juni 2005 · 10 Inlägg

Varför måste dom,  stämmer bra jOjje_  kommer från Autopower men där finns inget svar på varför dom måste, tänkte försöka hitta det här...

_golf_
26 juni 2005 · 121 Inlägg

less is more:)..jag håller med dig. finns inget jag är så trött på som riskokare med extrema kjol paket och vingar stora nog att passa en boeing.
så kostar det, bättre lägga pengarna på motorn

mrcelica
26 juni 2005 · 1 639 Inlägg

så det är bara riskokare som är överstylade ? Jag tycker det är bättre att köpa en bil som är snygg från början så slipper man lägga ut en årslön på stylingprylar som sedan ofstast inte gör bilen snyggare utan att det bara ser överdrivet ut.

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Black Knight
26 juni 2005 · 711 Inlägg

Jag gillar inte heller överstylade bilar, inte bara riskokare utan vilken bil som helst. Snygga fälgar och möjligen en liten sänkning räcker långt! Jag hatar alla dessa groteska kjolar (speciellt på Opel Calibra) och dessa flyplan-stjärt look a like vingen, lexus lampor och blablabla. Usch!

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
_golf_
26 juni 2005 · 121 Inlägg

tog riskokare som exempel eftersom dom är vanligt förekommande bara

mrcelica
26 juni 2005 · 1 639 Inlägg

Groteskt stora alu vingar på bilar som toppar 160 km/h med solen i ryggen är väll ett bra exempel på när det gått överstyr...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Katten
26 juni 2005 · 72 Inlägg

De är klart att det inte ska gå till överdrift... De är inte snyggt... Det gäller ju allt.... Men de är klart att man ska ha en lagom stor vinge, kjolar, lite feta fälgar, snygga backspeglar o lampor...

Det är bättre att ta ut glädjen i förskott än att inte glädja sig alls...
TS_quattro fyrkrafsare
26 juni 2005 · 1 443 Inlägg

mrcelica skrev:
Groteskt stora alu vingar på bilar som toppar 160 km/h med solen i ryggen är väll ett bra exempel på när det gått överstyr...

dessa bilar kallas i folkmun ofta för "volvo 240"

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
Johlsson "A Johlsson"
26 juni 2005 · 302 Inlägg

Alla har olika smak och uppfattning om vad som är snyggt, och det är jag själv förbannat nöjd med då jag personligen skulle kräkas över att behöva dras med många "stilar", bilar och trender.
Se det bara som att personen som äger bilen är nöjd (förhoppningsvis), och är jag nöjd med min så finns ju ingen anledning att klanka ner eller rent ut bara ösa gnäll på andras bilar, det är ju deras intressen och ideer som bygger just den bilen. Alla tycker olika och har rätt till det, men har alla rätt till att kritisera andras tycke och tänkade, vad är det som säger att just jag har rätt uppfattning om vad som är snyggt och bra på en bil? Visst, vissa saker kan se bara helt fel ut, men det sitter antagligen där av en anledning så varför inte bara låta personen ifråga ha det han/hon har?
Men men, det är som sagt mina tankar och mitt resonemang...

Senast redigerat av dasonyistozon (26 juni 2005)

Schnitzer
27 juni 2005 · 10 Inlägg

Bra att det finns vissa som håller med mig ialla fall...

Aruzo Ace Ventura
29 juni 2005 · 1 240 Inlägg

TS_quattro skrev:

mrcelica skrev:
Groteskt stora alu vingar på bilar som toppar 160 km/h med solen i ryggen är väll ett bra exempel på när det gått överstyr...

dessa bilar kallas i folkmun ofta för "volvo 240"

160? Nu var du väldigt optimistisk  tycker jag..! Så fort går ju inte ens en ny volvo ju! smile Alla vet väl att det är Deuchtsland Uber alles som gäller?

Mercedes 240D "w123" (1985)
Volvo S70 "2.5D" (1999)
Karlzzon The One Evolution
29 juni 2005 · 1 627 Inlägg

låt folk göra som dom vill   man ser de man vill se

Fäll ner pungen och landa
Janken Driver
7 juli 2005 · 2 111 Inlägg

_golf_ skrev:
less is more:)..jag håller med dig. finns inget jag är så trött på som riskokare med extrema kjol paket och vingar stora nog att passa en boeing.
så kostar det, bättre lägga pengarna på motorn

ska jag vara helt ärlig så tycker jag att en annan bilmodell av annat märke är ganska väl representerad i kategorin löjligt stylade bilar. GOLFAR!!!

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Feffy
7 juli 2005 · 231 Inlägg

Alla har ju olika smak, så det finns nog en del som föredrar det extrema. Men jag tycker att lagom är bäst men visst när en del korsar den gränsen och är extremt överdrivet blir det ju snyggt just för att det är så överdrivet. Men dom bilarna ska inte vara på vägarna.

Uppvuxen med Volvo, så Volvo är och kommer alltid vara en del av mitt hjärta!
3/4 vitblå 1/4 blågul
Flash Modo-fan från början till slut
8 juli 2005 · 330 Inlägg

Aruzo skrev:
160? Nu var du väldigt optimistisk  tycker jag..! Så fort går ju inte ens en ny volvo ju! smile Alla vet väl att det är Deuchtsland Uber alles som gäller?

du...kör man ett bilmärke vars bilar voltar för minsta lilla så ska man inte gnälla...se bara på A-klass...kör både audi 100 2,3 å volvo 142....ingen av dom har nånsin visat minsta lilla tendens till å välta...och ja...volvon går mkt snabbare än 160...vet dock inte exakt hur mkt den toppar...kommer alltid slöa mercor ivägen som man måste bromsa in för

Stolt far till Freddy 18/12-08
ForEvo
10 juli 2005 · 32 Inlägg

Varför är jorden rund? Varför kliver man upp varje morgon innan man går till jobbet och längtar tills man kommer hem? Varför har tjejer mens?
Vad är "normalt" och inte för lite eller för mycket på en bil?

Aruzo Ace Ventura
10 juli 2005 · 1 240 Inlägg

Flash skrev:

Aruzo skrev:
160? Nu var du väldigt optimistisk  tycker jag..! Så fort går ju inte ens en ny volvo ju! smile Alla vet väl att det är Deuchtsland Uber alles som gäller?

du...kör man ett bilmärke vars bilar voltar för minsta lilla så ska man inte gnälla...se bara på A-klass...kör både audi 100 2,3 å volvo 142....ingen av dom har nånsin visat minsta lilla tendens till å välta...och ja...volvon går mkt snabbare än 160...vet dock inte exakt hur mkt den toppar...kommer alltid slöa mercor ivägen som man måste bromsa in för

Ja jag behöver ju inte vara rädd att min bil ska börja brinna iaf =P å De nog så att mercedesen som du bromsar för har bromsat för en slö gammal volvo!!

Mercedes 240D "w123" (1985)
Volvo S70 "2.5D" (1999)
nofearsy Bilbyggare
10 juli 2005 · 225 Inlägg

vilket j*vla bråk om olika bilar,
ta och väx upp, alla här vet att volvo går snabbare än 160 oftast.
alla vet också att alla mercor inte voltar,
alla volvo brinner inte, och det finns andra bilar som brunnit.
så sluta tjafsa nu eller ta de öga mot öga, låt oss andra slippa!

denna tråd handlade förövrigt om stylade bilar och över stylade bilar.
håll er till det då.

Senast redigerat av nofearsy (10 juli 2005)

....:::: |[ Volvo S800 GLT ]| ::::....
Skokloster here we come
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang