Tänkte höra om nån här har nå erfarenheter av gpxxl basen? Har sökt men inte hittat nånting om den. Så om nån har en eller hört en vore de kul med lite inputs
Har provlyssnat en singel 15" i en mindre Seat, av det jag fick höra så tycker jag att den lät bra både till rock och även lite tyngre musik som går djupare Men den satt i en låda som var byggd för den och inte en som säljs färdig, tror den spelade lite över 148dB då men kommer inte ihåg exakt. (den drevs av ett GAS 3500.1 steg å med en Alpine CDA-137BTi stereo)
Tror inte så överdrivet många har byggt med dom än så är förmodligen därför det finns så lite info
Tack så mycket Håller nämligen själv på att bygga med en 15" och 3500.1 steget Som du säger så är de kanske inte så många som hunnit testa den. 148 db var ju inte så dåligt Vet du nått om lådan som användes? Min är på 116 l brutto, slotportad och avstämd till 35hz iaf. Med lite tur så kanske det blir lite test nästa helg
En bekant hade 2x12 gpxx eller vad de heter, de spelade jätte bra i ca 1-1 1/2år sedan så släppte varenda skruv ur lådan och basarna började låta floppflopp, han kanske bara hade otur men tyckte det verkade lite skumt...
Nej dom han hade hette visst GPX1244, men det var ju ändå en av de "värre" basarna som gas sålde med ett styckpris på ca 2500 för bara elementet så lite mer hade man väl förväntat sig!
En bekant hade 2x12 gpxx eller vad de heter, de spelade jätte bra i ca 1-1 1/2år sedan så släppte varenda skruv ur lådan och basarna började låta floppflopp, han kanske bara hade otur men tyckte det verkade lite skumt...
Vadå varenda skruv släppte ur lådan?
Ja jätte konstigt allt var installerat av brl sen helt plötsligt började basarna låta floppflopp, sen satt varenda skruv löst och även fast de blev tillbaka skruvade så lät basarna dåligt
Vadå varenda skruv släppte ur lådan?
Ja jätte konstigt allt var installerat av brl sen helt plötsligt började basarna låta floppflopp, sen satt varenda skruv löst och även fast de blev tillbaka skruvade så lät basarna dåligt
Du menar skruvarna som håller fast basen i lådan antar jag? Låter mycket konstigt att dom skulle lossna..... Dom va inte rund dragna?