2684
Sök

Hur fixa liten Reg plåt!!

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
24 juni 2005
Trådstartare
Hur fixar man "små" plåtar till bilen och är det lagligt,
är det lagligt om man bestäler regplåtar som är små och är klister märken från dekaltrim.nu ??

Bmw osv..

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
24 juni 2005
Du får endast ha de plåtar som vägverket producera och inget annat.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
24 juni 2005
Trådstartare
Men vv gör väl små plåtar också?

Bmw osv..

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
24 juni 2005
Men bara om du av särskilda skäl måste ha en sådan som du får despans att ha små plåtar på din bil.

Tex om du har en bil från USA
Senast redigerat av Markus_C (24 juni 2005)

142 Inlägg
27 juni 2005
jag vet en kille som hade en supra mkIII, o på den så passade inte stora plåtar fram, så han ringde till vv om de och de enda dom gjorde var att ge honom numret till tillverkaren av plåtarna, så han kunde beställa direkt från dom.

Fotograf
183 Inlägg
28 juni 2005
ta hellre av reg-skylten fram isf. om du inte vill att skylten ska synas så bra, bli billigare & bättre så smile

Säljare
341 Inlägg
28 juni 2005
företag som trycker skyltar och sånt kan göra små skyltar.... jag gjorde en till min gamla bil på ett ställe som heter arena reklam... 150:- tog dom för det.... jag sa bara vilken storlek jag ville ha så fixade dom en.... med reflex bakgrund och så som den riktiga skylten...

81 Inlägg
28 juni 2005
vad heter adressen som du har beställt på

1 639 Inlägg
28 juni 2005
Man gör sig skylldig till urkundsförfalskning om man använder något annat än VV's plåtar. Man får dispens från VV om man kan visa att det krävs en liten skylt för att få plats, men då är det VV lilla skylt som gäller... Så är det !
Senast redigerat av mrcelica (28 juni 2005)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
30 juni 2005
Trådstartare
synd att vv,s skyltar e så jävla fula förstör utsendent mkt usa plåtar e nästan snygga smile

Bmw osv..

6 Inlägg
30 juni 2005
kan man inte välja en liten skylt när man ringer och beställer nr skylt vid vv?
det har jag förmig i alla fall.

1 639 Inlägg
30 juni 2005
vw_joCCe skrev:
kan man inte välja en liten skylt när man ringer och beställer nr skylt vid vv?
det har jag förmig i alla fall.

Förr kunde man det..
Polisen har klagat för att de inte ser de små skyltarna så nu måste man ha dispens, däremot kan tydligen bilimportörer och generalagenter välja att få en liten skylt till nya bilar...

Fuck it säger jag !
Senast redigerat av mrcelica (30 juni 2005)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

8 156 Inlägg
24 juli 2006
mrcelica skrev:
Man gör sig skylldig till urkundsförfalskning om man använder något annat än VV's plåtar. Man får dispens från VV om man kan visa att det krävs en liten skylt för att få plats, men då är det VV lilla skylt som gäller... Så är det !

Nja. Man kan ju ha en annan skylt när bilen är parkerad. Men om man kör så är det bara vägverkets skylt som är tillåten.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök