2804
Sök

I behov av hjälp med renovering av V8?

137 Inlägg
20 december 2014
Trådstartare
I sådana fall ställer jag gärna upp som bollplank. Renoverar min egen nu...och har lärt mig mycket under resans gång. Delar gärna med mig.

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
20 december 2014
Ja då kan du kanske svara på hur foderbyte i Volvo (Yamaha) 8an  går till.

Hoppas piken går fram...

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

137 Inlägg
20 december 2014
Trådstartare
Ja det är väl inte så jävla komplicerat? Du lyfter ur blocket och skickar det på renovering? Är du ambivalent eller?

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
20 december 2014
Piken gick alltså inte fram...

137 Inlägg
20 december 2014
Trådstartare
Lycka till med din 240 eller vad det nu var du körde..

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
20 december 2014
Ramming_Air skrev:
Lycka till med din 240 eller vad det nu var du körde..

Tack så mycket. Man får väl inte kalla andra anvöndare för träskalle, så jag skriver att det är gott virke i dig. Så får du tolka det som du vill

137 Inlägg
20 december 2014
Trådstartare
Haha, för det första. Har du en V8? Är du mitt uppe i en totalrenovering? Eller varför ägnar du tid i den här tråden? För det andra. Jag imponeras inte av din försök av att vara intelligent. Så gör dig själv en tjänst. Lämna tråden, ge dig ut i garaget och byt vattenpump på ett av dina hp-objekt och lämna tråden öppen för folk som har frågor om just det jag skriver om.
Senast redigerat av Ramming_Air (20 december 2014)

Föredrar MoPar,GM och Ford
1 004 Inlägg
20 december 2014
God Jul å gott nytt år på er gubbar! big_smile

"My drinkingteam has a racingproblem"

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
20 december 2014
Ramming_Air skrev:
Haha, för det första. Har du en V8? Är du mitt uppe i en totalrenovering? Eller varför ägnar du tid i den här tråden? För det andra. Jag imponeras inte av din försök av att vara intelligent. Så gör dig själv en tjänst. Lämna tråden, ge dig ut i garaget och byt vattenpump på ett av dina hp-objekt och lämna tråden öppen för folk som har frågor om just det jag skriver om.

Det jag vill åt är att du skriver v8 och då ska alla förstå att det handlar om stötstångsmaskin från landet i väster. Du har ju lyckats uppfatta att jag åker 240. Då borde du inte undgått min skåpbil. Jag är inte bekant men termen hp-objekt så det får du gärna utveckla.

Forummoderator
26 512 Inlägg
20 december 2014
Ramming_Air skrev:
Ja det är väl inte så jävla komplicerat? Du lyfter ur blocket och skickar det på renovering? Är du ambivalent eller?

Men..då renoverar man det ju inte själv?

Vart jag tror vår eminente medlem DiwraZ ville komma till är nog att tråden saknade de viktiga punkterna för att uppfylla de korrekta kriterierna. Måhända detta ämne hellre tas upp i till exempel en blogg?

God jul i förskott.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
20 december 2014
Mack skrev:
Ramming_Air skrev:

Men..då renoverar man det ju inte själv?

Vart jag tror vår eminente medlem DiwraZ ville komma till är nog att tråden saknade de viktiga punkterna för att uppfylla de korrekta kriterierna. Måhända detta ämne hellre tas upp i till exempel en blogg?

God jul i förskott.

Tack för visad förståelse och förtydligande av mitt för TS kryptiska budskap. God (h)jul och en fortsatt mysig julvaka, något tidigt

137 Inlägg
20 december 2014
Trådstartare
Tja...man kan ju måhända vara intresserad av vad som är ett godtagbart taper? Eller hur man momentdrar överfall på ett korrekt vis? Eller hur man mäter in kolvringar? Renoverar vipparmsaxlar? Men eftersom volvomaffian med sin eminenta kunskap verkar ha svar på allt kan vi ju lämna det åt sidan.

137 Inlägg
20 december 2014
Trådstartare
Behöver ni ex hjälp med att bedöma om ni kan nöja er med ett raggarkit eller om det krävs borr av blocket?  Skillnad på hyfsat många tusenlappar.. Kan ju vara vettig kunskap..

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
21 december 2014
Jag betvivlar inte din kunskap. Det är hyggligt av dig att hjälpa till. Alla har olika intressen inom motorhobbyn. Så du är förmodligen minst lika kunnig inom amerikanska v8 maskiner som jag är på "traktormotorer" som du säkert vill kalla det. God jul på dig

1 938 Inlägg
21 december 2014
Hur man mäter in kolvringar eller momentdrar överfall kan jag inte säga att det är specifikt för v8...
På tal om Yamaha 8an, är det alusil eller lösa järnfoder i dom? Lite nyfiken bara.

Evildan
21 december 2014
Glesmark skrev:
Hur man mäter in kolvringar eller momentdrar överfall kan jag inte säga att det är specifikt för v8...
På tal om Yamaha 8an, är det alusil eller lösa järnfoder i dom? Lite nyfiken bara.

B8444S har ingjutna stålfoder.

543 Inlägg
21 december 2014
Förstår inte den otrevliga tonen mot TS, han erbjuder sig att var ett stöd och hjälpa andra och så får han enbart drygheter för det.
Förstår att folk blir mer ovilliga att hjälpa andra..

Trött och bitter?? javisst!

1 938 Inlägg
21 december 2014
TS var den första till att skriva svordomar i tråden, sen är det väl enklare att själv göra en egen tråd i ett forum med en fråga om man har ett problem, och få råd från flera personer.
Dessa flera personer kanske har löst problemet på 3 olika sätt och man kan göra det smidigare än om man frågat bara en och utgår från att dennes svar är ända sättet.
Så att fråga en nybörjare som håller på att lära sig genom att arbeta med sin egen motor kanske inte är optimalt.

543 Inlägg
21 december 2014
Dock var det först efter diwraz dryga kommentar om pikar etc.. men skit samma, tycker iaf att det är trist att racka ner på någon som erbjuder hjälp, även om det finns 20 andra som gjort på 20 olika sätt så kanske man kan få tips, idéer och tankar kring hur man kan lösa ett problem.

Trött och bitter?? javisst!

Forummoderator
26 512 Inlägg
21 december 2014
tobbeh78 skrev:
Dock var det först efter diwraz dryga kommentar om pikar etc.. men skit samma, tycker iaf att det är trist att racka ner på någon som erbjuder hjälp, även om det finns 20 andra som gjort på 20 olika sätt så kanske man kan få tips, idéer och tankar kring hur man kan lösa ett problem.

Eller så kan man erbjuda sin hjälp när man ser att någon behöver det i forumet..?
Annars kan ju alla göra en egen tråd där alla har sina speciella kvalifikationer..hur skulle detta se ut?

Självklart är det uppskattat att TS anmäler sig frivillig som bollplank, och detta har nog många nytta av, men varför ändra ett vinnande koncept som fungerar?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Sök