Blyfot_Racing skrev:
Jag är inte säker på det att du måste åka till Volvo igen men Volvo varna mig för å köra bilen utan den inkopplad. Så om du kan låta bilen stå ett par dagar så kan du prova å skicka i väg den. Jag tog det säkra före det osäkra å lämna in på Volvo å bytte den, den styr ju trots allt airbag systemet man vet ju inte hur noggrann personen är som lagar den är. Jag vill ju att det ska funka som det ska skillnad är ju Abs den skulle jag skicka iväg det värsta som händer är ju att du inte har nån Abs. Skulle jag krocka så vill jag ha airbag i ansiktet det är skönare å krocka då ;-)
Eftersom bilen för körförbud snart så kan jag låta det stå still utan problem.
Pratade med obd tuning och de fixade inte hårdvarufel, de satt bara in ny programvara. Hittade en tråd på jagrullar där det länkas till airbag24.de. Mailade dit och fick reda på detta:
Check for defects: 40,00 EUR
Repair / Crash Data Erasing: vehicles up to and including y.o.build 2011: 95,00 EUR // later vehicles 129,00 EUR
Repair/ Defect: 140-180,00 EUR
Other repair / Replacement modules (if available): We will submit you a separate offer for these if necessary
(Replacements can only be supplied if you send us the original module)
Repair period: 2-3 days (plus shipping time)
Shipping: Payment in advance: outside of Germany: depending on country (12-30,00 EUR)
C.o.d. : Germany only
Warranty: Repairs: 2 years (24 months) from date of invoice
Replacements: 1 year (12 months) from date of invoice
Sen om detta fungerar vet jag ej...