Srs/airbag lampa lyser på Bmw E61 525

Mickieee
4 januari 2015 · 58 Inlägg

Hej har en stycke bmw 525 E61 2004 som lanpan till airbagen har börjat lysa och tänkte bara kolla om det är någon mer som har haft det problemet och sen tagit reda på vad det är för det verkar vara ett vanligt fel på tyskarna. jag har så jag kan koppla in datorn till bilen och har provat att "nolla" alla felkoder och då slockna det tills jag startade om bilen men sen började de lysa igen så måste vara ett fel som återkommer.
så om det är någon som har någe tips så är det mycket välkommet då den ska bessas i mars senast smile

Lincoln Continental "Gangstersläden" (1967)
BerglunD666
4 januari 2015 · 124 Inlägg

Mickieee skrev:
Hej har en stycke bmw 525 E61 2004 som lanpan till airbagen har börjat lysa och tänkte bara kolla om det är någon mer som har haft det problemet och sen tagit reda på vad det är för det verkar vara ett vanligt fel på tyskarna. jag har så jag kan koppla in datorn till bilen och har provat att "nolla" alla felkoder och då slockna det tills jag startade om bilen men sen började de lysa igen så måste vara ett fel som återkommer.
så om det är någon som har någe tips så är det mycket välkommet då den ska bessas i mars senast smile

Sensormattan under passagerarstolen är ett hett tips, vanligt på både e39 och e6x :-)

BMW 525d (2001)
Mickieee
4 januari 2015 · 58 Inlägg

kanon får kolla på det får ja se om det hjälper smile

Lincoln Continental "Gangstersläden" (1967)
phiiim
6 januari 2015 · 116 Inlägg

Japp sensormattan är ett vanligt fel. Istället för att köpa en ny sån för ca1500 plus en massa arbete...
Så köp ett plug n play motstånd för 200 som monteras på några minuter.

Googla på airbag fix bmw

BMW 135i (2008)
BMW 325 (2005)
BMW 116i (2015)
Mickieee
7 januari 2015 · 58 Inlägg

du det va ju faktiskt ingen dum ide måste jag säga tack så mycket smile

Lincoln Continental "Gangstersläden" (1967)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang