Evo 1 race projekt. Under vintern 2015/2016 så ska det byggas soppasystem byta bakvagn och lite småfix även så ska burbygge påbörjas och ny stol ska i. Och hoppas på att få åka mycket bil i sommar :)
Då kom btr:en hem från staterna tog ca 1 vecka bara. Sen fixa ja ett soppa filter. Så nu är det bara 1 soppapump som behövs köpas in och bygga om fulerailen så det går på an kopplingar. Så nästa bild är på hur det är i bagaget med allt nytt i soppa väg ☺
Blev att justera lite hål som blev felborrade. Så nu ska allt va klart att sättas in i bilen. När jag ändå testade så allt satt bra på plattan så får det bli ett kort på det också. Har även börjat dra elen till pumparna. Men drar det sista när det kommer in i bilen.
Man ska fan aldrig hyra garage i andra hand med folk man knappt känner. Blev inget med det stora garaget. Men skrev på idag ett förstahands kontrakt på garage. 50 kvadrat men det ska funka att bygga bilen i. Så nu blir det garage flytt igen och det drar ut lite på bygg tiden. Men nu har jag iaf mitt egna garage.
Skönt att du lyckats fixa garage, ser fram emot en uppdatering här framöver då! Btw om du ska byta ut original stolarna i evon så hojta till, jag har alltid tyckt att man sitter rätt bra i dom. Stolarna jag har nu är ingen höjdare :p
Så då har ja börjat flytta in i garaget. Det ska bli skönt att komma in med evon i början av veckan. Inte så fint nu men ska målas i sommar sen ska en svets bänk byggas
Första försöket att få i tanken gick fel. Tanken kom för högt upp när träplattan ligger i botten. Blir att göra några fästen och ta bort plattan så allt kan sänkas ner en bit i reservhjuls baljan. Gör om gör rätt
Idag kom äntligen bakvagnen på plats. Har ingen bild på det än. Det som nu återstår är att kapa av den sista rostiga bulten på ena bärarmen, sen kolla om det behövs byta bussningar. Sen blir det att sätta ihop den med nya stötdämpare. sen fortsätter ja med soppa systemet. Behöver köpa några fler kopplingar till det
Då kom en bild på bakvagnen när den är uppe. Men fan va fult det är under bilen skitig och lite ytrost. Något som får fixas efter allt annat är klart som ska göras i vinter.