Angående Volvo så är det relativt svårt att hitta 740 Turbo idag. En 940 Classic -98 i vettigt skick borde gå att hitta för dom pengarna. 134 respektive 164hk original (190 med Turbo+). Hittar du en fräsch LTT (134hk) går det alltid att chippa så du hamnar kring de hästkrafter du efterfrågar. Nackdelen är väl att antisladd nästintill inte finns på dessa. Lättmeckat, toppackning, koppling eller bakaxel klarar de flesta av att byta på en sådan bil. Och med de nya stolarna som sitter i de sista modellerna så åker man 3 eller 4 passagerare bekvämt. Köper man kombi har man ju riktigt mycket lastuttrymme också. Nackdelen är väl soppaförbrukningen, men det kompenserar servicekostnader och liknande för.
Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum
Nuvarande fordon: Opel Rekord E -79, Volvo 940 GL -94
Ex: Volvo 740 SE -92 (såld)