Mtech 1 kittad E30 som kommer åka på turbokonvert! Rullar på O.Z turbo 2 split fälgar på sommarn! Köpte bilen under annonstext isbil/reservdelsbil och tyckte den var i ett alldeles för bra skick för att möta det ödet! Med 18000... Visa mer
Var ute och slängde på lite underredsmassa & slängde på hjulet igen så man äntligen kunde sänka ner den Har även lagat plåten som går ner ibak + baljan
Kommer såklart hända en hel del och hoppas ni inte tycker jag är galen som räddar en slö 318i
Håller själv på med att rädda en 316i nu, så antagligen jag som är galen... Blir dock antagligen motorbyte, så säg till om du har en m42b18 liggandes!
Ratten gav jag 450kr för, Tyckte de var bra pris med tanke på skicket, verkar gå för runt 1000 lappen på ebay i liknande skick Så du fick tag i en E30 alltså, haha ah då slår du ju mig i galenskaper ;D Ja jag har ingen liggandes men kan ju alltid ha öron och ögon öppna efter en såklart
Ratten gav jag 450kr för, Tyckte de var bra pris med tanke på skicket, verkar gå för runt 1000 lappen på ebay i liknande skick Så du fick tag i en E30 alltså, haha ah då slår du ju mig i galenskaper ;D Ja jag har ingen liggandes men kan ju alltid ha öron och ögon öppna efter en såklart
Ja tillslut så... hämta den i går så idag får man väl syna den ordentligt! Iaf ingen rosthög men finns en del saker att göra! Ja gör gärna det!, har dock ingen aning i vad dem ligger i för pris... inte hunnit kolla runt så mycket än!
Ja tillslut så... hämta den i går så idag får man väl syna den ordentligt! Iaf ingen rosthög men finns en del saker att göra! Ja gör gärna det!, har dock ingen aning i vad dem ligger i för pris... inte hunnit kolla runt så mycket än!
Ja rost är ju det värsta att hålla på med så är ju positivt om den klarat sig från det Blir de projekttråd på den?
Var ute i garaget hela dagen igår och laga upp golvet o la sedan på färg Hade en liter vit hammarlack som jag la på så långt de räckte Känns som det täcker alla utsatta ställen, kommer matta på sen så de kommer ju inte syns
Har börjat montera ihop bilen igen för har insett att jag ska besiktiga den innan jag lackar den Har en kompis som ska hjälpa mig att spackla o slipa och rikta vissa detaljer på hans jobb. Finns bättre maskiner och resurser där så kommer antagligen spara en hel del tid och kommer få klart bättre resultat. Men de ligger ett par mil bort så behöver köra bilen dit då de säkert blir ett par kvällar att förbereda till att börja med och besiktiga måste jag göra till slut ändå så varför inte på en gång
Har slängt på nya lyktorna och fronten idag, vart satans snyggt med ögonlocken och lyktorna om jag får säga det själv!
Spackla även upp bakskärmen & tanklocket, kommer bara lägga färg på det så länge tills jag kommer till polarn och slipar det
Har även satt i inredningen igen då golvet var klart och hängt på dörrar, skärmar, skufflucka o lyktorna bak men det har jag ingen bild på
Ja rost är ju det värsta att hålla på med så är ju positivt om den klarat sig från det Blir de projekttråd på den?
Har iaf lagt upp den nu!, dock bara en bild än så länge... blir att riva ner den när våren kommer, ser iaf fin ut på utsidan förutom ngn framskärm å lite ytrost!
Sådär då har det blitt lite turer till både till garage och för att hämta godsaker som bara kommer sitta sååå bra på bilen! Lyckade knipa ett kjolpaket men fick kasta mig i bilen och åka med en gång, 12 mil enkel resa men det fick det vara värt Även fått igång på lyktorna! Så nu vet man att de funkar som de ska med. Vart snyggt med Angel eyes ändå måste jag säga, var väldigt skeptisk till en början... Köpte dem mest för att det var bra pris och jag var ute efter ett par lyktor men är nöjd med slutresultatet
Lyckade ta en tur till Motala för att hämta upp det här goa paketet!
Ett komplett BMW original Mtech-1 paket med vinge, bakkjol, sidokjolar och frontläpp för endast 1700kr
Bilder på när lyktorna lyser
Det var allt för denna gång! Skönt när bitarna faller på plats och man får tag i det man vill ha
Har iaf lagt upp den nu!, dock bara en bild än så länge... blir att riva ner den när våren kommer, ser iaf fin ut på utsidan förutom ngn framskärm å lite ytrost!
Den såg fin ut av vad man såg på bilden Blank och fin till skillnad mot min Vad ska du gå igenom när du river den då?
Den såg fin ut av vad man såg på bilden Blank och fin till skillnad mot min Vad ska du gå igenom när du river den då?
Nytvättad kallas det...
Leta efter rost, se till att gå igenom bilen så man får den 100% rostfri . Sen finns det ju annat som måste göras, motorbyte, bussningar å lite småpill.
Blir kul att se din när den är färdig! Speciellt med m-tech 1 kitet... ett av de snyggaste enligt mig!
En notis är väl att jag ringde på ¨M-tech1 paketet", men jag var som synes lite för sen.. Ska bli kul att se hur det sitter på din bil.
Tack så mycket, kul att höra att du tycker så!
Ja jag hämta det i söndags, maila han och undra om han var villig att skicka om man vann budgivningen men han ville inte skicka och det var först på plats som gällde sa han.. Han hade ett bud på 1500 så sa att mitt bud var 1700 och jag kommer på en gång om han kunde hålla det. Så var bara att slänga sig i bilen när han sa ja Telefon hade gått varm sa han hela dagen ang. det paketet Så tror jag hade tur som fick de
nixon89 skrev:
Vad lackade du golvet med? Skall själv göra det inom kort
Jag lackade med en burk av biltemas vita hammarlack, gick åt 1 liter till golvet flödigt påpenslat