2926
Sök

Seat Leon Cupra R, enklare styling och uppfräschning

Cupra_
7 juli 2015
Ikväll har jag fortsatt att fixa.

https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-e22eb6a90bd8c9854daa9ff9e9dd4a69.jpg

Efter slipning la jag plastgrund och drog på några lager färg.
Det blev okej, men inte felfritt. Egentligen skulle man nog dra på liiiite mer spackel. Dessutom är det svårt att få samma yta över hela delen, så helst skulle man nog ha haft lite vanlig grund också.
Jag får se imorgon när det torkat ordentligt hur det ser ut.

3 181 Inlägg
8 juli 2015
Ser bra ut. Men släng på nå lager med filler så borde du få samma yta

Cupra_
8 juli 2015
tobzter skrev:
Ser bra ut. Men släng på nå lager med filler så borde du få samma yta

Ja precis, känns som om det är något sånt som måste till..

Cupra_
8 juli 2015
God afton smile

Idag var jag och köpte grundfärg till motorkåpan och fixade till den.
Den är dessutom inte blå längre. Inga bilder på den än dock.

Det gick ju ganska fort att slipa och måla så när det var gjort fixade jag en annan sak på bilen som jag tänkt på.
Jag hade ju lite grejer kvar i garaget på mitt gamla hus, så idag hämtade jag lite..

Före:
https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-d664c5cffda68c45ee87865325314fac.jpg

Efter:
https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-4602d08c4d4789dd0d9028a6c4197c9b.jpg

Lite närmare:
https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-956534d2ab7146c66f20e4da1c24e9ed.jpg

Jag tycker det blev snyggare, bilen ser lite råare ut och påminner om cupra innan facelift.
Dessutom hade jag kvar en hel del vinyl sedan jag hade BMWn så, varför inte liksom? smile

3 181 Inlägg
8 juli 2015
Nu ser fronten ut som min gamla häck wink den ser mer arg ut

Cupra_
8 juli 2015
Japp smile Jag tycker faktiskt att det är en grej de skulle behållit när man gjorde faceliften. Då såg man på fronten att det var något speciellt och ingen vanlig leon, eller en FR..

276 Inlägg
9 juli 2015
Funderar oxå på att sätta vinyl där för att se hur de ser ut.

Cupra_
9 juli 2015
Jag tog i alla fall loss den mindre biten och lackade den blanksvart.

https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-5244be523326a0d9e6b12cf5fd2f3164.jpg

Jag tror kåpan  kommer få ha sin originalfärg men detaljerna blir blanksvarta. Jag ska i alla fall se hur det blir. Det kommer passa bra till oljelocket och slangarna i motorrummet, men mindre bra till lacken, så vi får se som sagt.
Senast redigerat av Deception (9 juli 2015)

Cupra_
9 juli 2015
Connyconny skrev:
Funderar oxå på att sätta vinyl där för att se hur de ser ut.

Tror det kan bli coolt smile

Cupra_
14 juli 2015
Nu är motorkåpan klar för stunden!

https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-9a3def6a916a0f89eb14bc17dc380f3a.jpg

Detaljerna blev blanksvarta, vilket jag tycker ser helt okej ut faktiskt.
Får se om det blir något annat framöver, men för stunden får det vara smile

Cupra_
25 juli 2015
Den senaste tiden har det inte hänt så mycket mer än att jag tvättat bilen. Den har faktiskt stått i över en vecka nu.
Det är ju semestertider så man har massa annat att göra, som ni säkert förstår.

Vad kommer hända då?

Nästa vecka ska jag köpa olja, då jag tänker göra ett oljebyte mellan servicearna. Longlife känns inte bra så..

Sedan överväger jag starkt mappning snart, men åkte på en rätt rejäl restskatt som måste ordnas först smile

3 181 Inlägg
Cupra_
25 juli 2015
tobzter skrev:
Blir de byte av bränslepump samtidigt som mappning? wink

Jag hoppas det, men det beror på ekonomin.
Jag har också läst att den nya pumpen skulle ge ett ökat slitage på camfollowern, om det stämmer vet jag inte, tror mer på att man kör hårdare om man trimmat tongue

Först och främst måste jag betala skatten (typ en årslön) sen får vi se hur mycket pengar som finns kvar. Utöver det så ska eventuellt volvon bytas ut till våren. Men planen är en optimering och eventuellt (Troligtvis) även byta pump.

3 181 Inlägg
25 juli 2015
Deception skrev:
tobzter skrev:

Jag har också läst att den nya pumpen skulle ge ett ökat slitage på camfollowern, om det stämmer vet jag inte, tror mer på att man kör hårdare om man trimmat tongue

Först och främst måste jag betala skatten (typ en årslön) sen får vi se hur mycket pengar som finns kvar. Utöver det så ska eventuellt volvon bytas ut till våren. Men planen är en optimering och eventuellt (Troligtvis) även byta pump.

Ajdå. Sura pengar. .jo jag tror de är så att den slits mer tackvare mer tryck..men om man byter den varje år så borde de va lugnt de är ju inte allt för dyr

Cupra_
25 juli 2015
tobzter skrev:
Deception skrev:
tobzter skrev:

Ajdå. Sura pengar. .jo jag tror de är så att den slits mer tackvare mer tryck..men om man byter den varje år så borde de va lugnt de är ju inte allt för dyr

Jo, reavinst är ingen hit tongue

Ja så kan det vara, men vad jag har förstått så använder du fjädern från originalpumpen (om du köper autotechs ombyggnadskit) så det borde vara samma tryck. Vad jag förstått så är det ju bara "kolven" som är större då.

3 181 Inlägg
25 juli 2015
Hmmm skumt du får prata lite med stertman wink dom vill nog byta pump wink

Cupra_
25 juli 2015
tobzter skrev:
Hmmm skumt du får prata lite med stertman wink dom vill nog byta pump wink

Jo.. Men även om jag upplever dem som vettiga och seriösa så har ju de ett egenintresse i att sälja, så jag kollar gärna upp så mycket som möjligt själv först.

Men googlar man på ombyggnad av soppapumpen så kan man hitta en guide en kille på ett forum har gjort..

3 181 Inlägg
Cupra_
6 augusti 2015
Såhär i semestertider så händer inte allt för mycket, men idag har jag fixat en liten sak.

Jag hade köpt led-lampor till skyltbelysningen. Tyvärr så gav de lampvarning så de monterades i taket istället. I bak. Fram satt en annan typ W5W och dessutom fattade jag inte hur jag skulle få loss insatsen ur taket.

Näst på tur står att byta olja. Jag köpte 12 liter castrol edge FST 5-30 på semestern, filter och plugg har jag sedan länge, så det ska bara göras helt enkelt.. Får se när jag får låna verkstaden bara..

Cupra_
18 augusti 2015
Miniupdate igen då:

Imorgon ska jag byta olja och filter på bilen, äntligen.
Efter 900 hårt körda mil så känner jag att det är dags smile

Sedan har jag beställt en ny, hårdare bussning till det undre motorfästet idag. Beställde en stenhård (svart) från CTS TURBO. Powerflex var billigare men jag vill i den mån det går köra med samma leverantör rakt igenom.

Utöver det så beställdes rengöringsset till luftfiltret också. Ingen panik än, men vill fixa till det lite innan vintern (jo, den är snart här tyvärr).

Sök