Jahopp, då var lite saker beställda igen då.
Mina bakre bromsskivor hade någon kant av okänd anledning,2 kanter på slitytan närmare bestämt, när jag köpte bilen.
Väldigt märkligt men jag bytte belägg och tänkte att det säkert går till sig med tiden.
Det gjorde det, men inte som jag hade tänkt. I och med att kanterna var högre än resten av skivan så tog ju beläggen bara där till en början. Detta ledde till någon typ av glasering så nu har jag två svarta ränder på skivan som vägrar försvinna och det rostar inte ens på dem. Fult och störande.
Nu har jag lyckats köra upp hälften av mina Greenstuff-belägg, så idag köpte jag:
![https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-aeed8474f19fa2eaf25feff64825acdd.jpg]()
EBC Ultimax-skivor bak, ihop med REDstuff istället. De beläggen håller lite bättre och lämpar sig mer för min körstil tror jag.
Fram var beläggen nya när jag köpte bilen, 1200mil senare är drygt hälften borta, det kanske säger lite om min körstil..
Jag kommer däremot inte köpa nya grejer fram just nu, men kanske till våren.
Utöver ovan prylar köpte jag även en liten sak, men som jag velat ha väldigt länge.. LED till skyltbelysningen.
Då är äntligen alla utvändiga halogenlampor bytta, utom skärmblinkers