3162
Sök

Seat Leon Cupra R, enklare styling och uppfräschning

Cupra_
12 oktober 2015
Connyconny skrev:
Deception skrev:
Connyconny skrev:
Va ju inte svårare än att gå in på eran sida för att se vilka däck de var.

Haha precis smile

Nej men jag tycker de går tyst för att vara högfartsdäck (men kanske inte i klass med extra tysta "vanliga" däck), relativt billiga, förutsägbara..
De hade gärna fått hålla lite bättre som sagt, men de har fortfarande hållt bättre än mina conti sport contact 5 jag hade innan..

Hade Pirelli p zero Nero eller va dom hette på förra bilen och dom tog slut på en säsong och då körde jag lugnt så dom blir det aldrig mer. Kanske va ett bra däck men slets slut på en gång.

Jag har faktiskt aldrig gillat pirelli, satt på bilen när jag köpte den och njae, föll mig inte i smaken..

276 Inlägg
12 oktober 2015
Dippa fälgarna du. Kostar inte många kronor och sen kan du ju byta färg när du känner för det smile

Cupra_
12 oktober 2015
tobzter skrev:
Dippa dom eller sälj dom till mig wink

Haha vad ska du med dem till? Men faktum är att det var ingen dum idé..

3 181 Inlägg
12 oktober 2015
Du har ju 19" ja har ju bara 18" wink ..he he ..nä men dippa dom de blir bra wink sen kan du byta färg när man känner för de .

Cupra_
12 oktober 2015
tobzter skrev:
Du har ju 19" ja har ju bara 18" wink ..he he ..nä men dippa dom de blir bra wink sen kan du byta färg när man känner för de .

Lägg ett bud på dem så får vi se. Men däck får du bara med om du lägger ett bra bud smile

Jo det lutar väl åt det under vintern.. Jag vill ju gärna ha dem blanksvarta, vet inte hur bra det blir med deras glossifier?

3 181 Inlägg
13 oktober 2015
De blir ju blankare men inte som en lack de kan ja inte påstå. Kolla lite klipp på typ youtube så får du nån referens och kika på

276 Inlägg
13 oktober 2015
Tror att glansen blir helt okey på fälgar med glossifier, eller ja, bör ju bli halvblankt iaf smile bara till att testa!

Cupra_
13 oktober 2015
Okej, får se hur det blir med det. Har lite andra saker att åtgärda innan dess.

Idag har det hänt lite saker.
Jag började dagen med att byta länkarmar fram på volvon. Det var inte så kul. Det sög. Nog om det.

Jag har mailat BSR för att höra när mina bromsar dyker upp, inte fått svar än.

Sen har jag beställt en ny xenonstrålkastare, alltså hela lamphuset. Det var inte billigt kan jag säga.
Såhär är det:
Vanliga stenskott är inget jag bryr mig så mycket om, eller små tvättrepor på lyktglasen. Mina strålkastare är fina på lite håll, men går man nära, eller när halvljuset är tänt, så ser man något.
Det verkar som om de är klarlackade och lacken har krackelerat. Skitfult när halvljuset är tänt.
Jag har polerat en hel del strålkastare förr så jag tänkte att det lär väl gå bra här med. Ack så fel jag hade.
Den polerade ytan blev visserligen av med krackeleringen, men hela glaset ändrade färg på den polerade ytan. Det blev typ petroleumfärgat.. Det sket sig med andra ord.

Eftersom strålkastarglasen är limmade och en ny lykta kostar en tredjedel av min månadslön så beställde jag bara den högra, som ser värst ut nu.
Har tyvärr ingen bild, men till och med seat tyckte att det såg ut som skit och var förvånade över hur fort den blivit ful..

3 181 Inlägg
13 oktober 2015
Bsr blä wink..
Hm surt med strålkastaren.men du råkade inte köra på för hårt med poleringen satt de vart för varmt då?

Cupra_
13 oktober 2015
Nej det gjorde jag inte, var väldigt försiktig faktiskt. Den polerade ytan var dessutom extremt repkänslig. Det räckte med ett rent hushållspapper för att repa..

Cupra_
13 oktober 2015
Nä.  Ett alternativ är ju att polera hela lyktan för att sedan klarlacka, men det känns som världens jobb och då är det inte ens säkert att det blir bra.. Byter hellre ut då så går det smidigt i alla fall (hoppas jag)..
Man får ju flytta över elektroniken men det känns som om det bara är lite pill en stund..

Cupra_
14 oktober 2015
Idag är mina skivor och belägg skickade med schenker. Enligt dem så borde grejerna komma imorgon så vi får hoppas på det bästa smile

Min strålkastare ska komma med ups från Tyskland, men får inte fram så mycket när jag söker så det är lite oklart när den dyker upp.

276 Inlägg
14 oktober 2015
Vafan om Seat själva säger att det ser illa ut bör dom ju kunna hjälpa till lite grann tycker man ju!

Cupra_
14 oktober 2015
Superb-linkan skrev:
Vafan om Seat själva säger att det ser illa ut bör dom ju kunna hjälpa till lite grann tycker man ju!

Jo det tycker man, men eftersom de sorterar under skitkoncernen VAG så sitter goodwill bra långt inne.  Men men, orkar inte ta diskussionen med dem ens, köper nytt och hoppas på att det var fabrikationsfel..

276 Inlägg
15 oktober 2015
Haha köp en volvo istället då o  det ligger under en skit konsern wink

Cupra_
15 oktober 2015
Tada!!!

https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-0e324c675f9551ce5c5d642a4db9ec2e.jpg

Idag kom bromsarna, och monterades.
Det sög. Eller det var väl som vanligt med bromsar.. Satt hårt, skitigt och tråkigt. Något som höll på att förstöra min dag var att man behövde en xzn-hylsa i storlek 14mm.. Hur många har det i garaget?  Hann precis till autoexperten och köpa en, eller jag köpte tre olika då jag var osäker på storleken.

Väl i mitt förra garage (har bara carport nu när jag flyttat) skulle den jäv*a bulten få smaka! Trodde jag.. Det var de överlägset jävligaste bultarna jag har varit med om! En burk 5-56, slägga, tryckluftsdragare och spärrskaft senare var de loss och jag kunde få väck de gamla skivorna.
Ihopmonteringen var däremot väldigt enkel och smidig.

Lite synd bara att de inte lackade skivorna efter slitzningen, nu kommer hela skivan bli silvrig ändå.. Men lite kul när man stannade på macken och alla glodde på bromsarna tongue
Senast redigerat av Deception (15 oktober 2015)

Cupra_
15 oktober 2015
Glömde tillägga också att de bakre bromsoken är blankröda, men har flagat en hel del. De främre har blivit matta av okänd anledning...

Så, jag beställde Foliatec 2K bromsoksfärg ikväll.
Jag tycker den är överlägsen och ger en perfekt yta som håller sjukt bra, även mot salt och avfettning. Smutsen fäster inte så bra på den heller.. Tänkte passa på i samband med hjulskiftet.

Cupra_
16 oktober 2015
Idag kom min fabriksnya strålkastare!

https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-28c47c0f0e193df550e54792d8b54632.jpg

Kanske inte ser så olika ut på bild men jag kan lova att den nya är betydligt fräschare i ytan än den gamla!

Har jag tur kan jag låna verkstaden imorgon och slänga dit den smile

Sök