Okej, får se hur det blir med det. Har lite andra saker att åtgärda innan dess.
Idag har det hänt lite saker.
Jag började dagen med att byta länkarmar fram på volvon. Det var inte så kul. Det sög. Nog om det.
Jag har mailat BSR för att höra när mina bromsar dyker upp, inte fått svar än.
Sen har jag beställt en ny xenonstrålkastare, alltså hela lamphuset. Det var inte billigt kan jag säga.
Såhär är det:
Vanliga stenskott är inget jag bryr mig så mycket om, eller små tvättrepor på lyktglasen. Mina strålkastare är fina på lite håll, men går man nära, eller när halvljuset är tänt, så ser man något.
Det verkar som om de är klarlackade och lacken har krackelerat. Skitfult när halvljuset är tänt.
Jag har polerat en hel del strålkastare förr så jag tänkte att det lär väl gå bra här med. Ack så fel jag hade.
Den polerade ytan blev visserligen av med krackeleringen, men hela glaset ändrade färg på den polerade ytan. Det blev typ petroleumfärgat.. Det sket sig med andra ord.
Eftersom strålkastarglasen är limmade och en ny lykta kostar en tredjedel av min månadslön så beställde jag bara den högra, som ser värst ut nu.
Har tyvärr ingen bild, men till och med seat tyckte att det såg ut som skit och var förvånade över hur fort den blivit ful..