2278
Sök

Seat Leon Cupra R, enklare styling och uppfräschning

Cupra_
5 december 2015
birka76 skrev:
Deception skrev:
Ja det var lite så jag tänkte i sånt fall..  Fast jag tänkte sätta den i krockbalken innanför gallret i så fall.

Nja min sitter i frontgallret.
de är ju stenhårt.
de fladdrar inget.

Nej alltså den sitter säker fast bra där, men du minskar risken för parkeringsskador och stöld om den sitter innanför.

Troligtvis kommer den hamna på passaten istället då jag inte vill ha den där klossen framför intercoolern, men nu står passaten på verkstad med motorras i värsta fall så vi får se hur det blir.

Cupra_
5 december 2015
tobzter skrev:
Motorras? va fasiken hände med den?

Skickar pm wink

10 164 Inlägg
5 december 2015
Kollat genom tråden roliga förbättringar smile

Men får lov att säga att jag är nyfiken på vad som hänt med passaten ?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

Cupra_
5 december 2015
Djo skrev:

Sammanfattat så trodde verkstaden först att batteriet var dåligt, men det är kamaxellägesgivaren om jag har tur, i värsta fall kuggad kamrem eller sträckt kedja.

Tack för övrigt.

10 164 Inlägg
5 december 2015
Deception skrev:
Djo skrev:

Sammanfattat så trodde verkstaden först att batteriet var dåligt, men det är kamaxellägesgivaren om jag har tur, i värsta fall kuggad kamrem eller sträckt kedja.

Tack för övrigt.

Okej tråkigt hoppas på det bästa då.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

BASS GLAD
1 381 Inlägg
5 december 2015
Deception skrev:
birka76 skrev:
Deception skrev:
Ja det var lite så jag tänkte i sånt fall..  Fast jag tänkte sätta den i krockbalken innanför gallret i så fall.

de är ju stenhårt.
de fladdrar inget.

Nej alltså den sitter säker fast bra där, men du minskar risken för parkeringsskador och stöld om den sitter innanför.

Troligtvis kommer den hamna på passaten istället då jag inte vill ha den där klossen framför intercoolern, men nu står passaten på verkstad med motorras i värsta fall så vi får se hur det blir.

Ja de kan säkert baka på den smile om de så.. du an lika gärna få stenskott i den tongue
stöld är minsta risken då bilen står i låstgarge hella nätterna ..big_smile
så de fick bli så framför smile samt var de smidigst smile

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

Cupra_
5 december 2015
birka76 skrev:
Deception skrev:
birka76 skrev:
de är ju stenhårt.
de fladdrar inget.

Ja de kan säkert baka på den smile om de så.. du an lika gärna få stenskott i den tongue

Jag har köpt till stenskottsskydd wink
Tyvärr har jag inget garage efter flytten, men jag bor på en ö som man enbart kan ta sig ifrån med färja, så det brukar inte vara allt för mycket tjyvpack här.. Lokala ungdomar har väl gjort småsaker, men då brukar det gå att reda ut rätt fort smile
Senast redigerat av Deception (5 december 2015)

BASS GLAD
1 381 Inlägg
5 december 2015
Deception skrev:
birka76 skrev:
Deception skrev:

Jag har köpt till stenskottsskydd wink
Tyvärr har jag inget garage efter flytten, men jag bor på en ö som man enbart kan ta sig ifrån med färja, så det brukar inte vara allt för mycket tjyvpack här.. Lokala ungdomar har väl gjort småsaker, men då brukar det gå att reda ut rätt fort smile

ok nja köpte ju min ramp från ebay så de fanns inget skydd smile
Ok de suger ju ganska bra att inte kan köra in bilen på vintern..

Men som sakt vill dom sno den får dom väll göra de .. men de surt om någon gör de smile

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

239 Inlägg
6 december 2015
riktigt rolig och intressant tråd, ska troligvis hämta en cupra nästa vecka. så denna tråd kommer att läsas om många gånger för tips och idéer smile så denna kommer att följas big_smile

Seat leon cupra r -11
When the clutch drops.. the bullshit stops.

276 Inlägg
6 december 2015
team_larsson skrev:
riktigt rolig och intressant tråd, ska troligvis hämta en cupra nästa vecka. så denna tråd kommer att läsas om många gånger för tips och idéer smile så denna kommer att följas big_smile

Vettigt val av dig om det bli så wink

239 Inlägg
7 december 2015
slängt in en handpenning på den, så med största sanolikhet så blire det en Seat leon cupra r -11 big_smile

Seat leon cupra r -11

276 Inlägg
7 december 2015
team_larsson skrev:
slängt in en handpenning på den, så med största sanolikhet så blire det en Seat leon cupra r -11 big_smile

Grattis!!!

Cupra_
8 december 2015
Hallå igen!

Eftersom det varit massa problem med passaten och annat privat krångel så har det inte hänt så mycket med bilen den sista tiden.

I förrgår bytte jag ut den mattsvarta filmen i fronten mot en i kolfiberlook för att matcha speglarna. Det blev väl okej..

Det som ska göras närmast är:
Montera några slangar
Montera min autotech hpfp
Byta bromsvätska

Problemet, eller förklaringen till att inte så mycket händer är också att jag under vintern inte har lika stor tillgång till verkstaden då snöröjningsmaskiner står där vintertid.. Så jag får passa på när det blir en lucka.
De grejerna jag ska göra, gör jag helst i verkstaden eftersom det måste hållas rent, och det suger att mecka ute just nu.

Jag har fortfarande inte bestämt mig hur jag ska göra med fälgarna, om jag ska försöka laga dem eller köpa nya. Oavsett så är jag lite beroende av verkstaden för att kunna kränga av däcken..

Cupra_
9 december 2015
Det här med fälgarna är ju som bekant lite oklart.. Men om jag byter ut sommarhjulen så blir det dessa istället.

https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-62d1f5eddb0b1d73aced8eb82f971b45.jpg

BBS SR Antracit

Jag gillar de verkligen men de kostar en del i 19"..

239 Inlägg
9 december 2015
de där fälgarna skulle nog sitta som ett smäck, ser rätt lätta ut att tvätta också (stort plus) smile

Seat leon cupra r -11

Cupra_
9 december 2015
team_larsson skrev:
de där fälgarna skulle nog sitta som ett smäck, ser rätt lätta ut att tvätta också (stort plus) smile

Ja det tror jag med smile Men de kostar ca 13000 i 19" så jag vet inte om det är värt det eller om jag ska lägga 2600 för att få mina gamla pulverlackade istället..

239 Inlägg
9 december 2015
Deception skrev:
team_larsson skrev:

Ja det tror jag med smile Men de kostar ca 13000 i 19" så jag vet inte om det är värt det eller om jag ska lägga 2600 för att få mina gamla pulverlackade istället..

hehe ja de där var ju en mellanskillnad som heter duga wink

Seat leon cupra r -11

Cupra_
9 december 2015
J3n5 skrev:
http://www.wheelbasealloys.com/alloy-wheels/fox-racing/ms007/matt-black/19-inch

7800 med frakt smile Liknar ju ändå

Ja fast så dyra grejer vill jag inte beställa från utlandet om det skulle bli problem, dessutom vill jag ha just dem då det är BBS, vilket är kvalitet.
Har köpt billiga kopior förr och de är skitbra tills man prickar ett potthål..

Sök