4494
Sök

Seat Leon Cupra R, enklare styling och uppfräschning

Cupra_
19 december 2015
tobzter skrev:
Deception skrev:
tobzter skrev:
Fasiken  va avundsjuk jag är på dina tvätt möjligheter ; )

Nu förstår jag inte.. En Kärscher K3 och stå utomhus är inte mycket att vara avundsjuk på tongue

Just å stå hemma och tvätta.. jag måste ju åka 2km till jobbet för att tvätta  😉

Ja det är kanske inte så kul..funkar hemma så länge det ligger på plussidan.

team_larsson skrev:
tobzter skrev:
Deception skrev:

Nu förstår jag inte.. En Kärscher K3 och stå utomhus är inte mycket att vara avundsjuk på tongue

Just å stå hemma och tvätta.. jag måste ju åka 2km till jobbet för att tvätta  😉

det fans tydligen möjligheter att tvätta i garaget där jag bor nu, men den togs tydligen inte hand om, så de gjorde sig av med den möjligheten. så en annan får åka till okq8 till gör de självhallen. inga fel attunna vara hemma och göra sånt där, dock är de jäkligt skönt att kunna göra det inne smile

Gör det själv-hall åker jag till när det är minusgrader.. Det är riktigt smidigt men blir betydligt dyrare.. Hemma har jag fast pris på vatten oavsett förbrukning smile

239 Inlägg
19 december 2015
Deception skrev:
tobzter skrev:
Deception skrev:
tobzter skrev:

team_larsson skrev:
tobzter skrev:

det fans tydligen möjligheter att tvätta i garaget där jag bor nu, men den togs tydligen inte hand om, så de gjorde sig av med den möjligheten. så en annan får åka till okq8 till gör de självhallen. inga fel attunna vara hemma och göra sånt där, dock är de jäkligt skönt att kunna göra det inne smile

Gör det själv-hall åker jag till när det är minusgrader.. Det är riktigt smidigt men blir betydligt dyrare.. Hemma har jag fast pris på vatten oavsett förbrukning smile

ja det kostar att ligga på top wink 93 spänn gav jag senast i den där jäkla hallen, men ren vart den iallefall smile

Seat leon cupra r -11
When the clutch drops.. the bullshit stops.

Cupra_
19 december 2015
team_larsson skrev:
Deception skrev:
tobzter skrev:
Deception skrev:
tobzter skrev:

team_larsson skrev:

ja det kostar att ligga på top wink 93 spänn gav jag senast i den där jäkla hallen, men ren vart den iallefall smile

Bara? Brukar bli typ 120-130 för för mig tongue Men då torkar jag hela bilen också..

239 Inlägg
19 december 2015
brukade torka saaben jag brummat i, men den trasan har de ju kommit bilshampoo på så det blir bara kladdigt. blir väll att införskaffa sig en ny sen big_smile

Seat leon cupra r -11

Cupra_
19 december 2015
team_larsson skrev:
brukade torka saaben jag brummat i, men den trasan har de ju kommit bilshampoo på så det blir bara kladdigt. blir väll att införskaffa sig en ny sen big_smile

Kan starkt rekommendera diamanttorkduken från pingens bilvård. Den suger upp nästan allt vatten på en normalstor bil innan man behöver vrida ur den..

239 Inlägg
19 december 2015
Deception skrev:
team_larsson skrev:

Kan starkt rekommendera diamanttorkduken från pingens bilvård. Den suger upp nästan allt vatten på en normalstor bil innan man behöver vrida ur den..

en sån har jag ju faktist, ligger i en låda med läderklädsel rengörningskitt därifrån smile skit bra tips, att ajg inte tänkt på det big_smile

Seat leon cupra r -11

Cupra_
19 december 2015
team_larsson skrev:
Deception skrev:
team_larsson skrev:

en sån har jag ju faktist, ligger i en låda med läderklädsel rengörningskitt därifrån smile skit bra tips, att ajg inte tänkt på det big_smile

Jag älskar den duken.. Den gamla våffelduken var sådär, men den här är ju kanon, använder den jämt smile

276 Inlägg
20 december 2015
Finns tvättplats i garaget där jag hyr plats, är riktigt skönt!

BASS GLAD
1 381 Inlägg
20 december 2015
Deception skrev:
birka76 skrev:
Deception skrev:

Tack för tipset.. Men det är inte riktigt min smak, och vem har ett utgångspris på 13 på tradera? Då kan jag lika gärna beställa helt nya BBS..

ja han vill väll ha lite för dom då han gav 24 tusen för dom nya skrev han ju smile så jag vet inte .. jag gillar 5 ekrade fälgar allså.. men de mycke pengar,,

Ja, klart han vill ha igen en del pengar, men beggade bildelar är tyvärr inte värt mycket..

de så med allt ... allt beg är ju inget värt madmadmadmad

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

Cupra_
20 december 2015
Idag har jag monterat tillbaka insugskittet. Konstigt nog var original motorkåpa och luftfilter vattenfyllt!
Det var flera deciliter i faktiskt, så den slängde jag åt h-e...

Motorkåpan av:

https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-35e9626d56665655f297ac09dc489b64.jpg

De rödmarkerade slangarna hade jag tänkt byta idag, men det blev endast den med grön pil.
Tydligen hade jag inte köpt rätt slangklämmor till de andra sad

https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-752dd34a37a158d2120ce325fdb96076.jpg

Sådär, kittet på igen!
Den röda pilen visar en tryckslang i gummi som ska bytas ut till silikon. Tanken var att byta den med idag men det gick inte. Man kommer inte åt den från ovansidan utan bilen måste hissas upp för det.

https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-2e048a9378aaff68cfd8cd47712e7b88.jpg

Sedan har jag hittat en annan slang som ska bytas ut, rödmarkerad på bilden nedan.
Om jag förstått det rätt så är det oljereturen från turbon. Den slangen har fuktat lite olja sedan jag köpte bilen, och varje gång jag tar av kåpan torkar jag rent där.. Men nu tycker jag att det har blivit mer och jag vill inte ha gammal olja rinna ned på turbon..

https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-ac97c021500870c57b453ebc2c0f5293.jpg

Slangen ska vara av gummi men är stenhård och ser/känns inte så fräsch, lika bra att byta innan den spricker, för annars finns risk för en uppsjö av problem. Får se vad man kan hitta på nätet tongue
Senast redigerat av Deception (20 december 2015)

276 Inlägg
21 december 2015
Sjysta kranar! Vill också ha!!!

Cupra_
26 december 2015
Hallå och god fortsättning!

Ikväll har jag monterat en slang till, en av de jag saknade klämmor till sist.
Den sista lilla slangen får jag vänta med då det dels blev kallt och mörkt, sen måste jag ta bort röret till insugskittet för att kunna byta den och det orkade jag inte ikväll..

Cupra_
27 december 2015
Sådär, nu är alla småslangar utbytta till silikon smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-0302e468d2db893abcf00891cd86e0f3.jpg

Skönt att äntligen ha fått det gjort!

Imorgon ska jag hämta den lilla slangen till oljereturen hos VW.
Nu ikväll ska jag dock till mitt gamla garage och se om jag hittar lite fler slangklämmor. Insugskittets klämmor har blivit dåliga av att öppnas och stängas så ofta. Dessutom behöver jag klämmor till den nya slangen.

När vardagen har kommit igång efter nyår så ska sommarhjulen fixas till också smile

Cupra_
27 december 2015
tobzter skrev:
Härligt med småpill wink

Nja.. Och dessutom är det inget effekthöjande så det är ju ingen rolig del heller, men köpte dem för länge sedan och tyckte det var synd att det låg oanvänt.  Men jag inbillar mig att silikonslangar håller bättre än gummi i längden så det skadar ju inte att byta ut såklart.

Cupra_
28 december 2015
Hallå!

Idag har jag bytt den äckliga, läckande lilla slangen. Den är tydligen till avluftningen om jag fattat rätt, men det är olja och klet som rör sig i den.

https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-00abedaf25fb10c067c2bf295f4c1ae6.jpg

Så! Inget mer klet på turbon!

Jag kan råda er med liknande motorer att se över era.
Felet ligger i klämmorna. De är av den modellen som inte går att justera eller efterdra, de dras åt på fabriken och ska sedan sitta, problemet är att när slangen blir gammal och klämmorna suttit så utsatt en tid så blir de slappa. Den ena klämman kunde man snurra på med handkraft.

Detta gör ju att oljekletet flyger ut överallt men främst ned mot turbo och grenrör vilket på sikt leder till brandrisk och äcklig lukt.

Cupra_
30 december 2015
Idag har jag varit och handlat lite,  för att sedan åka hem och löda smile
Inte helt lätt när jag hade dottern, men det gick till slut.
Nästan så man har tränat lite när man hade 6 dunkar spolarvätska och ett barn på ryggen när man skulle hem tongue

Men jag köpte lite annat än spolarvätska också:

https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-69ef06fea8a1a84f30fb5c546c488a85.jpg

Så nu har jag lött ihop allt och de är klara att kopplas in smile
När det blir av vet jag inte än, måste antingen bli varmare ute eller så måste jag få tillgång till verkstaden. Jag måste ta mig för att byta bromsvätska någon dag också, men det är samma problem där.

När jag kom hem prövade jag biltemas kallavfettning, och jäklar vad bra den funkar!
Jag har säkert inget lackskydd kvar men all asfalt släppte i alla fall smile

3 181 Inlägg
30 december 2015
Stiliga mätare. Vart e tanken att dom ska sitta?

Cupra_
30 december 2015
tobzter skrev:
Stiliga mätare. Vart e tanken att dom ska sitta?

Tack!

Jadu, på förarplatsen kanske? tongue
Haha nä men jag vet inte, antingen framme vid rutan i eget hus, eller på a-stolpen om jag kan hitta en modellanpassad hållare..

Ville egentligen ha oljetemp och volt men oljetempen kändes jobbig att koppla in snyggt och smidigt.

Cupra_
30 december 2015
Beställde även en sån här så man kan montera laddtrycksmätaren utan att göra åverkan på något smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-6aa409442bab32d4f629829651787e0e.jpg

Sök