Idag har jag monterat tillbaka insugskittet. Konstigt nog var original motorkåpa och luftfilter vattenfyllt!
Det var flera deciliter i faktiskt, så den slängde jag åt h-e...
Motorkåpan av:
![https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-35e9626d56665655f297ac09dc489b64.jpg]()
De rödmarkerade slangarna hade jag tänkt byta idag, men det blev endast den med grön pil.
Tydligen hade jag inte köpt rätt slangklämmor till de andra

![https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-752dd34a37a158d2120ce325fdb96076.jpg]()
Sådär, kittet på igen!
Den röda pilen visar en tryckslang i gummi som ska bytas ut till silikon. Tanken var att byta den med idag men det gick inte. Man kommer inte åt den från ovansidan utan bilen måste hissas upp för det.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-2e048a9378aaff68cfd8cd47712e7b88.jpg]()
Sedan har jag hittat en annan slang som ska bytas ut, rödmarkerad på bilden nedan.
Om jag förstått det rätt så är det oljereturen från turbon. Den slangen har fuktat lite olja sedan jag köpte bilen, och varje gång jag tar av kåpan torkar jag rent där.. Men nu tycker jag att det har blivit mer och jag vill inte ha gammal olja rinna ned på turbon..
![https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-ac97c021500870c57b453ebc2c0f5293.jpg]()
Slangen ska vara av gummi men är stenhård och ser/känns inte så fräsch, lika bra att byta innan den spricker, för annars finns risk för en uppsjö av problem. Får se vad man kan hitta på nätet
