Idag har jag varit och hälsat på hos Stertman i Nynäshamn

Eller hälsat på är väl synd att säga, nog för att det var trevligt men, lite vettigt gjorde vi/dem också

Det var dags för en halvstor service, och eftersom VW Stockholm/Din bil gjort bort sig kapitalt i mina ögon så fick Stertman göra det.
Olja samt filter, kupéfilter, tändstift och bromsvätska byttes. Sedan hälldes medel i som skulle rengöra bränslesystemet och ta bort en del koks m.m.. Får se om jag märker någon skillnad men då bilen bara gått 4500 mil så kanske det inte hunnit bli allt för skitigt än..
Bromsvätskan byttes till Motul RBF600 som ska vara lite bättre än standard, och motoroljan blev Motul X-Clean 5-30 Longlife. Sist jag använde Motuls produkter var i mopedåldern, men det är säkert bra grejer..
Det blev ingen "värre/bättre" olja då jag dels vill följa Longlife-schemat på pappret (byter olja själv mellan varje service ändå) och dels för att jag sällan pressar bilen till max. Tror med andra ord att den duger fint för mig.
När jag väntade på att bilen skulle bli klar så kom Tobzter förbi.
Han fick en slutdämpare som jag hade liggande, den med ett utblås. Får se vad han tänkt att göra med den, jag har mina aningar men då får ni följa hans tråd istället