4774
Sök

Seat Leon Cupra R, enklare styling och uppfräschning

Cupra_
24 mars 2016
tobzter skrev:
riktigt nyfiken på finishen på läppen wink

Säg inte sådär.. Kan lova att jag måste slipa eller att den är mos när den kommer fram tongue

3 181 Inlägg
24 mars 2016
Hehe ..dom jag har sett på bild har varit bra finish på wink

Cupra_
27 mars 2016
Då var de gamla trotjänarna på igen smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-f931e0f800e27b24bdba5c018fa89e22.jpg

Det känns som om de inte fyller  ut hjulhusen riktigt bra faktiskt.. Men det är 19" så vad göra?
Det skulle ju bli bättre med en sänkning såklart, men ska jag sänka så vill jag byta dämpare också och då kostar det flis.. Får se hur jag gör.

Jag skiftade plats på däcken nu också, de som suttit bak såg i princip nya ut, medan de som satt fram saknade hälften av mönstret.. Ut och körde in dem lite, släppte på 1:an, 2:an och lite på 3:an på torr asfalt tongue

Helt otroligt vilken exakt och perfekt styrrespons det blev jämfört med vinterdäcken smile

3 181 Inlägg
27 mars 2016
Funderar också på att slänga på sommardäcken .bli nog i morrn...ja du måste på med en sänkning  wink varför inte bara fjädrar dina dämpare är ju inte i dåligt skick?

Cupra_
27 mars 2016
tobzter skrev:
Funderar också på att slänga på sommardäcken .bli nog i morrn...ja du måste på med en sänkning  wink varför inte bara fjädrar dina dämpare är ju inte i dåligt skick?

Kör du bara fjädrar och inte byter till kortare dämpare så funkar det kanon till vanlig körning. Däremot blir det inte alls lika bra på returen, alltså din bil kan ju fjädra ur lika långt som min. Det gör att dina kränghämmare får jobba mer i kurvor om du bara bytt fjädrar. Dessutom slits dämparna fortare om du bara byter fjädrar eftersom de inte ligger i sitt normalläge.. Det blir snyggare med fjädrar, men vill du ha bättre väghållning så ger det mycket mer om du byter till anpassade dämpare också.

3 181 Inlägg
27 mars 2016
Hmmm de va ett ingående svar... smile  har inge gensvar på de .men tycker väghållning i min är helt sjuk . Men tror verkligen inte du får sämre kör egenskaper av enbart fjädrar  ..på dom vbuar jag har bytt till sportsatser på med nya dämpare och fjädrar så är inte dämparen nå kortare. .även när ja montera mina BC coils på v70n så va dom inte kortare men dom va ju ställbara så ja kunde ju göra dom kortare.

Cupra_
27 mars 2016
Nej jag menade inte att du får sämre egenskaper med fjädrar.. Menade bara att det blir ännu bättre med kompletta fjäderben.. Då är liksom fjäder och dämpare gjorda för varandra. Däremot så slits ju allt mer av bara köra fjädrar som sagt..

På min S40 jag höll på med så var det kortare dämpare.. Köper du ställbart så är de oftast lika långa som original just för att man ska kunna anpassa exakt som man vill ha det..

3 181 Inlägg
28 mars 2016
Då är ja med smile  fixa fjädrar nu satt du kommer ner på jorden smile

Cupra_
28 mars 2016
Äh.. Fjädrar är inga problem, det är hjulinställningen jag inte orkar göra..

3 181 Inlägg
28 mars 2016
Nej de är sant samma jäkla kostnad som fjädrar.
Vi borde ta nån puts kväll nån dag/kväll wink  bortförklaring för att vara ensamma med våra kära ...haha

BASS GLAD
1 381 Inlägg
28 mars 2016
Deception skrev:
Då var de gamla trotjänarna på igen smile

http://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-f931e0f800e27b24bdba5c018fa89e22.jpg

Det känns som om de inte fyller  ut hjulhusen riktigt bra faktiskt.. Men det är 19" så vad göra?
Det skulle ju bli bättre med en sänkning såklart, men ska jag sänka så vill jag byta dämpare också och då kostar det flis.. Får se hur jag gör.

Jag skiftade plats på däcken nu också, de som suttit bak såg i princip nya ut, medan de som satt fram saknade hälften av mönstret.. Ut och körde in dem lite, släppte på 1:an, 2:an och lite på 3:an på torr asfalt tongue

Helt otroligt vilken exakt och perfekt styrrespons det blev jämfört med vinterdäcken smile

Känner igen de där med hög bil smile

https://www1.garaget.org/archive/3/2564/345551/345551-3291834.jpg

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

Cupra_
28 mars 2016
tobzter skrev:
Vi borde ta nån puts kväll nån dag/kväll wink  bortförklaring för att vara ensamma med våra kära ...haha

Haha problemet med det är att oavsett vem vi är hos så kommer någon av våra bilar att vara skitig igen när vi kommer hem tongue

Näe alltså jag kan göra hjulinställningen själv i verkstan men man ska ju rigga upp allt på fyrpelarlyften och det är jobbigt tongue

Cupra_
28 mars 2016
En till bild på fälgarna..
Tyvärr är de inte smutsiga, utan såhär pass blästrade är två av dem..

https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-31a0fe1d2354202201c00987c1fa2a02.jpg

Men nu får jag köra med dem såhär i sommar så fixar jag till dem eller köper nya till nästa år då jag ändå lär behöva nya däck.

239 Inlägg
28 mars 2016
förstår inte alls vad ni menar med hög bil wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/217/216421/216421-168df6b6c199a5d49a7e2d09deff109f.jpg

Seat leon cupra r -11
When the clutch drops.. the bullshit stops.

3 181 Inlägg
28 mars 2016
Deception skrev:
tobzter skrev:

Haha problemet med det är att oavsett vem vi är hos så kommer någon av våra bilar att vara skitig igen när vi kommer hem tongue

Näe alltså jag kan göra hjulinställningen själv i verkstan men man ska ju rigga upp allt på fyrpelarlyften och det är jobbigt tongue

Hehe jo så är de ju smile

Cupra_
31 mars 2016
Efter påtryckningar från vissa medlemmar (ni vet vilka ni är) så lutar det åt att bilen ska sänkas..

H&R eller Eibach sänkfjädrar lutar det åt.. Inga coils då jag vill komma igenom besiktningen, sen ska jag ha råd med en mappning i framtiden.

Så, vilka fjädrar är bäst?
Enligt ett test jag läste var H&R lite snabbare på bana men lite mer obekväma, mer stötiga.. Eibach var mer lämpat för vardagskörning. Jag kör i princip aldrig motorväg eller över 5 mil i sträck med bilen så komfort är inte jätteviktigt.
Någon som har några ideer?

Självutnämnd chipskonnässör
2 571 Inlägg
31 mars 2016
Vet inte hurpass denna infon hjälper, men jag kör Eibach Pro 25mm på min bil och är toknöjd. Visst är den lite stötig emellanåt (men mina 225/35/19 hjälper knappast) men det går definitivt att leva med. Det är en daily driver så mycket vardagskörning blir det även om högerfoten är tung och jag gärna tar kurvor snabbt men de känns väldigt följsamma och förhållandevis mjuka i fjädringen.

Tada.wav

168 Inlägg
31 mars 2016
Min röst ligger på H&R! lite för jag själv kommer ha dem på min bil snart smile

You've got to live it!

Cupra_
31 mars 2016
Threefifty skrev:
Min röst ligger på H&R! lite för jag själv kommer ha dem på min bil snart smile

Okej.. Har du prövat dem på någon annan bil så du vet hur de känns?

Sök