Mackan kör hårt somfan! Vill man ser mer så finns det på hans instagram: Macuses90 och imorgon släpper vi ett avsnitt om Amazonen på Youtube Dual M TV där allt är ''up to date'' Annars så tror jag han snart kommer uppdatera mer här oxå!! (y) //marre
Hej alla! Jag har vart dålig på att uppdatera här men ni kan även hålla koll på min instagram (Marcuses90) och även på Dual M Tv youtube kanal där jag syns ibland. Senaste avsnittet hittar ni här: https://youtu.be/PhYCFhrYTjk
Men som vanligt så låter jag bilderna tala lite för sig själv.
Kopplingskittet. Nytt svänghjul och sachs 765 med fjädrad sinter lamell.
Motorn hinkas i.
Lacka mer a prylar.
Expansionskärl och catchtank till oljan som jag byggt själv. Dessa fick lite sån winklepaint.
Även påbörjat elsystemet med alla kontakter som ska sitta här och var. Försöker göra det så noga som möjligt och även skriva upp hur alla kontakter är stiftade ifall det blir nått problem nån dag.
Sen börjar saker falla på plats, sakta men säkert så monterar vi saker.
Sen va jag med på en halvsida i Bilsport tidningen. Alltid trevligt
Nu va det ett bra tag sedan jag uppdaterade här men nu kommer det lite bilder igen Det finns ytligare ett avsnitt med fokus på min Amazon från Dual M Tv, ni hittar det här: https://youtu.be/4ejOziZAtAs
Det va dags att börja snickra lite på en instrumentpanel, då original ej skulle fungera.
Sen är det alltid kul att pulverlackera saker, det blir till 99% alltid bra!
Dump och BTR på plats.
Jag fyllde 30 bast förra året och mina vänner visste precis vad dom skulle ge mig i present, 2st fina sparco stolar.
Expantionskärl, catchtank för vevhus och sen behållare för servo olja.
Sen har det kopplats el för fullt till både styrsystem och bilen.
Sen har jag lackat mer delar, framskärmar och baklucka blandannat.
Soppasystem har kommit på plats!
Vid första uppstart så fick vi aldrig bilen att gå bra, efter provtryck visar det sig att insuget är slaget så in i den. Fick bygga en liten jigg och sedan plana av det.
Testar att ha ner den på backen som den står nu.
Har ett kraftigt oljeläckage mellan motor och låda vilket antagligen är packboxen. Ska ge mig på att riva isär det nu kommande veckor när det lugnar ner sig på jobbet igen
vad är det för vxlåda & axel frän lack när tänkte du va klar för en testrunda,
Det är en 6petad låda från en bmw 320 tror jag, köpte den från bakaxeldelar för ett gäng år sedan. Bakaxel är en volvo 1031, utväxling är inte helt klart där än. Jag borde ha bilen redo för en runda till nästa vår.. hoppas jag
Det är en 6petad låda från en bmw 320 tror jag, köpte den från bakaxeldelar för ett gäng år sedan. Bakaxel är en volvo 1031, utväxling är inte helt klart där än. Jag borde ha bilen redo för en runda till nästa vår.. hoppas jag
mvh//
Holder den girkassen til den motoren??
Jo men det är jag nästan helt övertygad om att den kommer göra. Jag kommer inte köra nån extrem effekt och sen så får jag försöka undvika karate växlingar
Hej på er alla! Här kommer en liten uppdatering om vad som hänt i garaget sen sist jag skrev nått här. Låter som vanligt bilderna tala lite för sig själva.
Sedan tog jag tag i problemet med den läckande packboxen. Jag insåg här även hur mycket lättare det var att släppa ner hela framvagnen istället för att lyfta motorn uppåt. Nu läcker den inte mer iallafall.
Sedan gav jag mig på att lacka dörrar och huv. Huven ville jag göra nått lite annorlunda på undersidan, så testade att motivlacka lite med hjälp av en garagekompis.
Min kära far hjälper mig med inredningen som blir väldigt special då egentligen inget från org amazon bak passar.
Nya stötfångare bak och fram monterade, snyggt med nytt!
Mycket krom detaljer som ska monteras. Riktigt snyggt mot det mörkgröna.
Så såhär ser den ut just nu! Vi jobbar för fullt med att försöka få den klar nu till våren så jag kan slutföra SFRO besiktningen samt göra mina sista besiktningar. Jag väntar även på däck så jag äntligen kan ställa ner den på backen.
Så jävla snygg! Helt missat detta projekt. Riktigt jävla fin!
Om du drar åt saker alldeles för hårt, helt i onödan, så gillar jag inte dig :( Gillar JDMare, kramar och kaffe!
Kika gärna min projekttråd på min Nissan Skyline R33 GTST!
Varför tog du inte bort lille rutan i dörrarna blir klinare ,& är fälgarna bredd bara så man kan byte fälgbaner till bredare va är det för storlek å vart får man tag i dom såg bra ut,